Fejlesztési hírek- megjelent a PSD2 banki integráció

Az Odoo megint első valamiben


A héten kaptam a hírt a fejlesztési csapatunktól: új feature az Odoo-ban! Ez pedig a PSD2 csatornaszabvány integrációja.

Szándékosan úgy írtam, hogy ne értsd. Régóta várunk rá, most elérkezett. Az ERP rendszerek közül az Odoo-nak sikerült megvalósítania először. Sok mindenben vezetünk,  mostantól ez is közéjük tartozik. No de mit is jelent számunkra ez pontosan? Automata bank szinkronizációt. 

A saját élményeimet írom le, mint felhasználó, merthogy a saját rendszerünkben ezt most én állítottam be. Mint vezető, nekem is admin jogosultságom van (ez szükséges hozzá), azonban nem szoktam efajta beállításokat eszközölni. Profikra szoktam bízni. Természetesen ezt is egyeztettem a felelős személlyel, de nagyon örülök, hogy engedélyt kaptam. Komolyan óriási sikerélményt adott.

Mostantól 11 Magyarországon működő pénzügyi szolgáltatóhoz tudod csatolni a rendszered minden extra fejlesztés nélkül. Egyszerű beállítással. Nos, én nem vagyok fejlesztő: 10 perc alatt állítottam be (ebből 8 percig dolgozott a háttérben az azonosítás miatt).

Az azonosítási procedúrán végig kell menned, ez nyilván elkerülhetetlen. Egy alkalommal, most utoljára. :) 

Automata bank szinkron

PSD2 először az Odoo-ban

Íme a pontos, ma elérhető pénzintézeti lista (ami várhatóan még bővülni is fog):

Budapest Web Banking

CIB

CIB Corporate

Erste Bank

Erste NetBank Web Banking

ING Wholesale Banking (InsideBusiness)

K&H

MKB Web Banking

OTP Bank

OTP Web Banking

PayPal

Raiffeisen

Raiffeisen Web Banking

Revolut

UniCredit Bank Hungary Zrt

Unicredit Web Banking


Mi az OTP Bankot használjuk a pénzmozgásaink kezelésére. Természetesen rajta van a listán. 

Fontos megemlítenünk, hogy az eddigiekben is meg tudtuk ezt oldani, 2-4 napos fejlesztéssel egyedileg illesztettük össze a rendszert az ügyfél bankjához és az előre meghatározott időközönként lehúzta a kért adatokat. Vannak vállalkozások, ahol manuálisan rögzítik a bankszámla kivonatokat, pénzmozgásokat. Régen mi is így csináltuk. A rögzítés után párosítják a tételeket, így minden tranzakció a helyére kerül és jól látható a társaság pénzügyi helyzete. Vezetői oldalról ez alap elvárás egy vállalatirányítási rendszertől. A manuális rögzítésnek rengeteg hátránya van, kezdve a rengeteg beleinvesztált időtől egészen a hiba lehetőségekig. 

Azonban ez már a múlt!

Mától nem kell ennek a automatizmusnak a kifejlesztésre extra energiát fordítanod. Mint főként fejlesztésekből bevételt szerző csapat vezetője, lehet, hogy nem kellene ennek örülnöm ennyire, azonban mi a vállalkozások működési fejlesztésének céljából jöttünk létre. Ez teljes mértékben azonos irányba mutat a mi célunkkal. Szóval nagyon is örülök neki, hogy egyből magasabb szintről indulunk a vállaltod továbbfejlesztésénél. Ha már itt tartunk, nézzük meg, hogy felhasználó oldalról mennyibe is kerül ez majd nekünk/neked: (ez egy gyors kalkuláció, mert nem tudom, hogy a te 10 perced mennyibe kerül) 0 Ft extra!

A modulok folyamatosan fejlődnek, két verzió között is.

Bizony így működik az Odoo: fejlődik, hogy fejleszthessük, amitől még gyorsabban fejlődik. Én odavagyok ezért, szerintem ez felülmúlhatatlan. 

Száz szónak is egy a vége: használj Odoo-t banki adataid automata szinkronizációjához. Mindegy, hol bankolsz. Állítsd be az automata kiegyenlítés funkciót (így összepárosítja a számlát a pénzügyi tétellel) és élvezd, hogy az egész értékesítési folyamatod magától működik. Kezeld az egészet a mobilodról, te is szeretni fogod!

Ha még nem használsz Odoo-t, de érdekel a rendszer, javaslom azonnal regisztrálj ingyenes online Odoo Akadémiánkba, ahol hatékonyan tudod megtapasztalni mit is tud a rendszer alapjaiban, belülről, videós formában. Ezt itt most is megteheted: Odoo Akadémia 

Amennyiben pedig már használsz Odoo-t, akkor irány a kulcsfelhasználó és kérelmezd a funkció bekapcsolását!


Az Odoo legyen veletek!

 

benne Odoo blog
Odoo Upgrade kisokos
Tényleg kell mindig a legújabb verzió?