Használd ki az Odoo új díjszabását

Ismerj meg új Odoo funkciókat: bevezetés a szabadság és munkaszüneti napok kezelésébe!

A 2022-es Odoo Experience-n szuper hírt kapott minden Odoo felhasználó: az Odoo átalakította díjstruktúráját, így még értékesebb, megfizethetőbb és egyszerűbb lett, mint valaha. A cél az volt, hogy a digitalizációt mindenki számára elérhetővé tegyék, beleértve a korlátozott költségvetéssel rendelkező kisvállalatokat is. Ezt figyelembe véve az Odoo valójában kevésbé volt megfelelő ár/érték arányban az egy felhasználós kiscégek számára, mint egy nagyobb, összetettebb igényű, több száz vagy több ezer felhasználóval rendelkező vállalat számára. Európában például az egyfelhasználós cégeknek átlagosan 96 eurós havi költséget kellett fizetniük. Míg a 100 felhasználóval rendelkező vállalatoknál az alkalmazásonkénti árat elosztották a felhasználók számával: az egy felhasználóra jutó havi átlagár 20 euró volt.

Erre az aránytalanságra egy nagyon felhasználóbarát megoldást találtak ki:

Egyszerűsítés = egy ár, minden alkalmazásért

Mostantól az összes Odoo alkalmazást megkaphatjuk egyetlen alkalmazás áráért! És természetesen az új árcsomagok továbbra is tartalmazzák a korlátlan támogatást, az Odoo Online felhőalapú tárhelyet és a karbantartást. Ha valakinek pedig csak egy alkalmazásra van szüksége, az továbbra is teljesen díjmentes.

Odoo • Kép és szöveg

Éppen ezért arra biztatunk mindenkit, hogy ha már van csomagod, akkor érdemes kihasználni az összes vállalatirányítási lehetőséget, amit nyújt a rendszer. Nem csak azért érdemes, mert szinte ingyen jár neked az összes modul, hanem mert ezek a modulok segíthetnek a vállalkozásodnak a hatékonyság növelésében és a folyamatok optimalizálásában. 

Hogy elindulj a kísérletezés útján, most újévi ajándékként bemutatunk neked egy nagyon hasznos modult, ahol kezelheted a szabadságokat és munkaszüneti napokat.

A szabadság jelentős hatással van egy vállalkozásra. Ha jól meg tudod szervezni, akkor előre tudsz tervezni és fel tudsz venni akár ideiglenes munkaerőt, a munkaerőhiány elkerülése érdekében.

A rosszul szervezett szabadságolás termeléskieséshez, minőség és ügyfélelégedettség romláshoz vezethet. Valójában, egy hatékony szabadságkezelő rendszer segíthet csökkenteni a nem tervezett költségeket, majd pozitív hatással lehet a vállalatod működésére.

Elég ember ütemezése az éves szabadságok és ünnepek alatt, biztosítja azt is, hogy nem sérül a csapatmorál sem. Senki nem akar extra munkát vállalni csak azért, mert mindenki egy idősávra tervezte a szabadságait, és ezt senki nem vette észre. Egy olyan szabadságkezelő rendszer mint az Odoo-é, a lehető legjobb módon segít nyomon követni a távolléteket.

Az Odoo segítségével a HR részleg kevesebb időt fog tölteni a szabadságkérelmek figyelésével és megválaszolásával. A rendszer naprakészen tartja a nyilvántartásunkat, hogy könnyen nyomon követhessük az alkalmazottak szabadságait.

Az alkalmazottak is szeretni fogják, mert kikérhetik a távolléteiket egy pillanat alatt. Emellett lesz egy oldal, ahol könnyen áttekinthetik a kéréseik állapotát, továbbá csekkolhatják, hogy mennyi napot tudnak még kivenni maguknak.

Nézzük is ezt most meg lépésről lépésre.

Minden évben eljön az a pillanat, amikor a munkatársak számára meg kell határozni a kiadható szabadságokat, a különböző rendű munkanapokat, munkaszüneti napokat, és még sok más egyéb dolgot. Ebben a blogbejegyzésben szeretnénk segítséget nyújtani számodra, hogy egyszerűbben induljon az év. Ez a rövid videónk szintén hasznos lehet.


Az útmutatónk az Odoo 15-ös verziójára vonatkozik , de nincs ok az aggodalomra, mivel az Odoo ezen funkciója az évek alatt nem esett át nagyobb változtatásokon.

Mielőtt neki kezdenénk, aktiváljuk a legfontosabb dolgot, a fejlesztői módot. Ezt érdemes minden komplexebb beállítás előtt megtenni. 

Odoo • Kép és szöveg

Az Odooban meg lehet határozni különböző munkaidőket, amelyeket később akár külön-külön munkatársakhoz lehet társítani. Ezek a munkaidők határozzák meg a munkarendet. Munkarend alatt értjük a munkatárs szerződésében meghatározott munkaidőt, mint például a minden hétköznap 9 és 17 óra közötti időtartam.

A munkaidőket a beállítások, azon belül az alkamazottak menüjében lehet kezelni. A külső hivatkozás ikonnal meg lehet nyitni szerkesztésre, de ha az üres mezőben elkezdünk gépelni, akkor van lehetőségünk új munkaidőt is létrehozni.

Odoo • Kép és szöveg

Beállíthatunk átlagos 8 órás munkarendet, de akár 35 vagy 24 órásat is. Minden napra megadunk egy délelőtti és délutáni időszakot, így az Odooban lehetősége lesz minden munkatársnak akár fél nap szabadságot kivennie.

Odoo • Kép és szöveg

Ezek után állítsuk be az áthelyezett munkanapokat. Először jelenítsük meg a kezdés és befejezés dátumát, majd az új sorok hozzáadásánál adjuk meg az áthelyezett munkanapok időtartamát.

Ahogy említettük, ezt olyan munkarendben is megtehetjük, ahol a munkatársak pl. csak heti 3 napot dolgoznak.

Létrehozunk egy új munkaidőt. Létrehozáskor az alapértelmezett munkaidőből megkapjuk, az újonnan létrehozott munkaidőhöz, a már beállított munkanapokat.

Létrehozás után kitöröljük azokat a napokat, amelyek számunkra nem szükségesek és ezzel készen is van a heti 24 órás munkarendünk.

Odoo • Kép és szöveg

Odoo • Kép és szöveg


Miután befejeztük a munkaidők konfigurálását, határozzuk meg az alapértelmezett munkarendet a lenyíló listából.

A munkarendeket lehet módosítani az adott munkatársnál is, ha nem a pillanatnyilag alapértelmezett munkaidő beállítás érvényes rá.

A szabadságolás egész egyszerűen működik az Odooban. A szabadság modul megnyitása után, válasszuk ki a beállítások menüpont alatt lévő szabadság típusok pontot. Itt tudunk létrehozni szabadság típusokat, amelyekből ki tudunk utalni munkatársanként igényelhető szabadság napokat.

Odoo • Kép és szöveg

Itt álljunk meg egy kis időre. Egy különbséget fontos megjegyezni. A korábbi Odoo verziókban a szabadság típusnál kellett megadni az érvényesség dátumát, viszont a 15-ös verziótól már a napok kiutalásánál adható meg, munkatársanként. Ennek fejében a régebbi verziókban érdemesebb minden évre létrehozni egy szabadság típust.

Most hogy ezt tisztáztuk, mehetünk tovább.

Hozzuk létre és állítsuk be tetszés szerint a szabadság típust. Én most a fizetett szabadságot fogom létrehozni. Megadjuk, hogy ki az aki jóvá hagyhatja az ebből a típusból származó szabadság kérelmeket.

Odoo • Kép és szöveg


Ha már mindent beállítottunk kedvünk szerint, elkezdhetjük a kikérhető szabadnapok kiutalását minden munkatársnak a saját preferenciájára szabva.

A napok felhasználhatóságát úgy állítom be, hogy az év elejétől egészen a jövő év január 31-éig fel tudja használni.

Odoo • Kép és szöveg

A kiutalásokat a létrehozás után meg kell erősíteni, majd véglegesíteni, azaz jóvá kell hagyni.

Ezzel a lényegi éves adminisztrációt el is végeztük.

Lehetőség van az Odooban tetszés szerint beállítani a munkaszüneti napokat, azaz globális szabadságokat. Itt álljunk meg újra. A régebbi verziókban nem volt rá lehetőség globálisan megadni a munkaszüneti napokat. 

Odoo • Kép és szöveg

A munkaidőknél egy külön fül volt a munkaszüneti napok megadására és minden egyes munkaidőnél meg kellett adni. A 15-ös és annál újabb verziókban, viszont globálisan meg lehet adni, de van lehetőség specifikusan egy munkaidőre is beállítani a központi szabadnapokat. Folytassuk a 15-ös verzióban.

A szabadság modulban, azon belül a beállítások pontban válasszuk ki a munkaszüneti napok menüt. Ezen a felületen az adott évben meghatározott ünnepnapokat és egyéb munkaszüneti napokat lehet megadni.

Odoo • Kép és szöveg

Ne félj kísérletezni új, eddig ismeretlen modulokkal, és ne habozz segítséget kérni, ha bármilyen kérdésed van. Bízz magadban és az Odoo moduljaiban, és látni fogod, hogy mennyit tudsz elérni velük!

Kérdés esetén vedd fel felünk a kapcsolatot itt


benne Odoo blog
Évzárás az Online ERP-nél
Ezek voltak 2022-ben a sikereink, büszkeségeink