Bevezetés
Amikor egy vállalkozás jól prosperál, a tulajdonos(ok) esetleg terjeszkedni akarnak, és új vállalatot vagy leányvállalatot nyitnak. Az Odoo-ban könnyen létrehozhatunk új cégeket, de néhány beállítási szempontot figyelembe kell venni.
Mi van akkor, ha az új cégnek szüksége van értékesítési rendszerre? Ismét meg kell győződnünk arról, hogy a beállítások helyesen, a leghatékonyabban működnek.
Íme a legjobb gyakorlatok, hogy a vállalkozás fejlődése a lehető legzökkenőmentesebb legyen.
1. lépés: hozz létre új vállalatot az Odoo-ban
Az első lépés az, hogy létrehozd ezt a vállalatot. Ehhez lépj a Beállítások alkalmazásba, és kattints a Felhasználók és cégek ⇢ Cégek menüpontra. Add meg az új cég nevét, és töltsd ki az összes szükséges információt.
Gratulálunk! Az új céged létrehoztad az Odoo-ban.
Ne felejts el átváltani rá a képernyő jobb felső sarkában, az avatár mellett található cégnevére kattintva. Egy profilból tudod kezelni mind a két céget.
2. lépés: adóügyi lokalizációs csomag meghatározása
A második lépés egy fiskális lokalizációs csomag definiálása. Ehhez lépj a Számlázás - vagy a Könyvelés - alkalmazásba, kattints a Konfiguráció ⇢ Beállítások menüpontra, és válaszd ki a csomagot a Fiskális lokalizáció szakaszban.
Megjegyzés: ha az új céged egy másik országban van, akkor telepítened kell a megfelelő csomagot. Ehhez kattints a "További csomagok telepítése" gombra, keresd meg az országot a keresősávban, és kattints az Aktiválás gombra.
Ezzel át leszel irányítva az Odoo műszerfalára, és a rendszer automatikusan kitölti neked a vállalat lokalizációjával kapcsolatos összes pénzügyi információt.

3. lépés: Add hozzá és állítsd be az értékesítési pontot
A következő lépés az értékesítési rendszer (vagy POS) hozzáadása az adatbázishoz. A POS-nak legalább egy meghatározott fizetési módra és egy hozzárendelt alapértelmezett naplóra van szüksége a megfelelő működéshez.
Hozz létre fizetési módokat:
Kezdd azzal, hogy létrehozod azokat a fizetési módokat (készpénz vagy banki, fizetési terminállal vagy anélkül), amelyeket az ügyfelek ezen az értékesítési ponton használni fognak. Hozd létre őket a Point of Sale alkalmazásban a Konfiguráció ⇢ Fizetési módok menüpontra kattintva.
Ha fizetési terminált használsz, ellenőrizd a megfelelő dokumentációt annak megfelelő beállításához.
POS hozzáadása
Most hozd létre az értékesítési pontot! Menj a Point of Sale alkalmazásba, és kattints a Konfiguráció ⇢ Beállítások ⇢ + Új üzlet, adj neki nevet, jelöld be (vagy ne) a "bár/étterem" jelölőnégyzetet, és mentsd el.
Frissítsd, és a POS-od létrejön!
...de még mindig szükség van egy apró beállításra.
Alapértelmezett könyvelési napló
Adjunk meg egy alapértelmezett naplót, görgessünk le a Könyvelés részhez, és kezdjük el beírni a napló nevét az Alapértelmezett naplók mezőbe.
Javasoljuk, hogy minden alkalommal hozz létre egy naplót, amikor új pénztárgépet adsz hozzá fiókodhoz. Ellenkező esetben a könyvelés nagyon gyorsan összekuszálódik.
Tipp: Ha azt tervezed, hogy létrehozol egy második POS-t a vállalatnak, nézd meg az Odoo eLearning videóját, amely bemutatja, hogyan kell ezt megtenni.
Ha egyéb kérdésed lenne a beállításokkal kapcsolatban, vedd fel velünk a kapcsolatot.
forrás: Odoo
*a blogbejegyzés PR cikk