Milyen értéket is ad egy Odoo Szaktanácsadó?

Bemutatjuk Odoo Szaktanácsadói szolgáltatásunk előnyeit

2009-óta foglalkozunk Odoo-val, azonban 2019-től kizárólag az Odoo Enterprise üzleti verziójával dolgozunk és hivatalos magyarországi Odoo partnerként egyedi fejlesztéseket és szaktanácsadást végzünk, főként magyar vállalkozásoknak.

Fontos, hogy nem projektet vezetünk, hanem tanácsot adunk, ez a mi fő szolgáltatásunk. 

Röviden, mi a különbség  a projekt vezetés és a szaktanácsadás között?

Odoo • Kép és szöveg

Külső partnerként számunkra ismeretlen a cégek belső szervezete: nem ismerjük a struktúrát sem az üzleti stratégiákat. Ehhez integrálódni kellene és megtanulni hogy működnek a folyamatok, ami rengeteg munkaórát jelentene, és nem mellesleg nagy pénzügyi befektetést is a partnereink számára. 

Bár nem integrálódunk az ügyfél szervezetébe, mégis tisztában kell lennünk a bevezetésre váró folyamatokkal; szaktanácsadóink nem irányítják a rendszer bevezetését, csak segítenek megmutatni az ügyfélnek a használt folyamatok alapján a lehetséges hatékony megoldásokat, amelyeket a rendszer kínál. 

Az Odoo tanácsadás akkor lesz hatékony, ha egy olyan belsős kapcsolattartóval működhetünk együtt, aki ismeri a cégen belüli üzleti stratégiáikat és belső folyamatokat. 

Mi adjuk az Odoo tudást és ismeretet egy szaktanácsadó formájában, az ügyfél pedig adja a cég folyamatait jól ismerő belső ember tudását és erőforrását. Ez a két kulcsszereplő lesz a projekt két kapcsolattartója. Ez a SPoC struktúra, vagyis az egyetlen kapcsolattartó pont struktúra.

Ez azt jelenti, hogy mindketten jelen vannak a projektet érintő valamennyi megbeszélésen. Ez biztosítja, hogy a projekttel kapcsolatos minden információ megoszlik a két csapat között, és így elkerülhető az információvesztés illetve a szerepek elmosódása.

A döntéshozatali folyamatot is leegyszerűsíti ez a felállás és mindenkinek egyszerűbb, hogy csak egy emberrel szükséges egyeztetnie.

Egy cégen belül átlagosan kizárólag 1 emberrel, a SPoC-al tartjuk a kapcsolatot. Fontos tisztázni, hogy nekünk az a feladatunk, hogy megmutassuk és megtanítsuk hogyan tudja az ügyfél az Odoo-t beállítani, azaz nem megoldást szállítani!

Bár nem projektet vezetünk, de kiemelt figyelmet fordítunk arra, hogy szaktanácsadóként végig fogjuk ügyfeleink kezét a rendszer teljes bevezetése alatt: az első lépésektől kezdve tiszta, érthető válaszokat és megoldásokat adunk, legyen szó üzleti folyamatról vagy akár egy egyedi sablonról.

Miért éri meg Odoo Szaktanácsadót alkalmazni?
-Ismeri a best practice gyakorlatokat
-Időt takarít meg neked
-Folyamatosan képzi magát az Odoo változásokkal kapcsolatban
-Ha egyedi kérdésed van, utána érdeklődik és megkeresi neked az információt
-Tudja mit kell beállítani neked és miket kell átnézni

Tanácsadóink segítenek:
-Részt venni a projekt GAP analízisánál
-Megkülönböztetni a „szükséges” dolgokat a „jó lenne” dolgoktól, azaz priorizálni
-Folyamatosan egyeztetni az elképzeléseket a projekt sikeréhez
-A projekttervezésben és szakaszolásban
-Kijelölni a SPoC felelősségi köreit
-Szükséges Odoo tudás átadása a SPoC felelősnek
-A lényegre összpontosítani
-Figyelni a projekt fázisokat
-Csökkenteni a projekt meghiúsulásának kockázatait (bővebben a hatékony projektmenedzsmentről itt



Az élesítés utáni támogatások a következőképpen alakulhatnak: 
-Az Odoo működésének a támogatását az Odoo anyacég biztosítja: Minden Enterprise előfizetőnek 5/24 (hétfőtől péntekig jár) az Odoo S.A. támogatás. 
-Emellett az egyedi modulokra az egyéni fejlesztő adhat szavatosságot, saját feltételei szerint.
-Vagy pedig, Az Odoo.sh-ra létezik egy  hatékony „biztosíték” ez a maintenance fee, mellyel követési garancia jár a custom kódokra is, ha valamilyen okból kifolyólag nem működik az egyedi fejlesztés. Ennek az ára 12€/hónap/100 3rd party kódsor.   

A mi szoftverfejlesztési támogatásunkról bővebb információ itt található.

 Ha felkeltette érdeklődésedet az Odoo Szaktanácsadás szolgáltatásunk, vedd fel velünk a kapcsolatot itt!

benne Odoo blog
Egyedi szoftverfejlesztés garanciával? - tények és tévhitek
Mit is jelent ebben az iparágban a garancia, jótállás, szavatosság?