Az ügyfélcsalogató weboldal titkai
Készíts egyedi honlapot az Odoo-val!

Egy vállalat vezetése sosem volt könnyű, de a fokozott verseny miatt most még nehezebb, mint valaha. Nem újdonság azt állítani, hogy egy vállalatnak ki kell tűnnie a gyarapodása érdekében. Ám mégis rengeteg vállalkozás küzd láthatósági gondokkal, ez pedig egyet jelent azzal, hogy elesik az eladásoktól.

Na de hogyan lehet ezen változtatni?

Egy optimalizált, modern, jól felépített weboldal jelenti az egyik első lépést. Ebben a blogbejegyzésben ezt a témát járjuk körül.

Tudtad, hogy csak pár másodpercünk van meggyőzni a potenciális ügyfelet, hogy tovább böngésszen a honlapon? És azt, hogy mindössze pár benyomás alatt dől el: minket választanak-e vagy a konkurenciát? Akár újra terveznéd az elavult honlapod, akár teljesen a nulláról indulsz, mi mindenképpen az Odoo könnyen használható és automatizált honlap modulját ajánljuk.

Ha a megfelelő eszközöket használod, akkor mindössze 1-2 órás munkával felépítheted ügyfélcsalogató weboldalad, az Odoo pedig pont ebben nyújt hatalmas könnyebbséget. Ráadásul a modul árazása is igazán kedvező: amennyiben van Odoo csomagod, akkor a weboldal modul 12 euróba kerül havonta, ha pedig teljesen újonc vagy, és csak egy weboldalra van szükséged, akkor ingyenesen igénybe tudod venni. Ebben az esetben a domain név költsége terhel csak egy minden mai kritériumnak megfelelő honlapért. 

Lássuk is most, hogyan segíthet az Odoo létrehozni egy jól rendezett és gyönyörű weboldalt.

Első lépésnek telepítsük A Webpage builder modult, vagy kattintsunk erre a linkre. 

Ha új látogató vagy, az adatok megadása után megnyílik a választható sablonok oldala. Ezek a sablonok egyszerre segítenek úgy személyre szabni az oldalt, hogy a vállalkozásodhoz illő legyen, miközben bármelyik témát is választod, az automatikusan törekszik arra, hogy a látogatót könnyedén tudd navigálni az oldalak között. 

Odoo • Kép és szöveg

A fenti képen szereplő témák csak egy részét képezik az opcióknak. Bármelyik weboldal sablont megnézhetjük élőben, az előnézet gombbal.

Odoo • Kép és szöveg

Természetesen mindegyiknek különböző stílusa van, ezért olyat kell választani, ami a legjobban passzol a vállalkozáshoz. Különböző funkcionalitásokat látunk különböző témákkal.

A kiválasztott téma lesz az egész honlap kinézetének alapja, így fontos döntés, ám bármikor megváltoztathatod magát a sablont, ráadásul a téma felépítését, színeit és elrendezéseit is saját szájízedre alakíthatod.



I. Testreszabás

A tetszésedet leginkább elnyerő sablon kiválasztása után rámegyünk a testreszabásra. Egy pár pillanatot vesz igénybe, amíg betölt a kezelőfelület. Amint ráéreztünk a működésére, az Odoo-val letisztult, könnyen érthető honlapot készítünk.

Érdekesség egyébként, hogy az Odoo 2020-ban még több opcióval látta el a sablonokat, így ma már teljesen testre szabható minden forma, szín és grafika, így a felhasználók kiemelten minőségi oldalakat tervezhetnek, mindezt webtervező grafikus nélkül. Rengeteg kiadást tud így megspórolni egy vállalat, ráadásul a honlapja nem is függ senki mástól, hiszen bármi változtatást kell eszközölni, az saját kézben tartható.

Odoo • Kép és szöveg

Ha megnyílt a kezelőfelület, akkor azonnal testre lehet szabni minden elemet, kezdésnek például a színeket.

1. A színek

Ki lehet választani a fő színeket: a másodlagos színeket, az extra színeket, a háttérszíneket, a betű színeit és minden szövegbox színét. Érdemes a vállalat arculatához való színeket választani és az sem utolsó szempont, hogy jól nézzen ki a termékek mellett. A színek legyenek összhangban, ne legyen túl színtelen/szürke, sem pedig túl harsány és kirívó. 2-3 színnel már igényes és minőségi dizájnt lehet kialakítani. 

Odoo • Kép és szöveg







2. Borítókép

A felső borítókép az első dolog, amit az ügyfelek és a weboldal látogatók látnak. Innen derül ki leginkább a vállalat stílusa, tevékenysége és személyisége. A borítókép kockához egyszerűen hozzá lehet adni egy másik háttér fotót vagy akár videót is. Ez lehet egy jó minőségű termék kollázs, csapatvideó vagy valamelyik munkafolyamat fotója. A lényeg, hogy olyan képet válassz, ami tényleg jól képviseli a vállalkozást. A borítóképre lehet tenni egy szövegboxot, amiben bemutatkozik a cég: mivel foglalkozik, miben segítheti a látogató életét. Itt lehet hangsúlyozni, hogy hol található a vállalat székhelye és hogy miért érdemes velük dolgozni.

Természetesen ki lehet hagyni a főcímet, ha valaki nem szeretne szöveget tenni oda, de logót mindenképpen ajánlott tenni a sarokba. Egyszerűen csak feltöltöd az kép adatbázisba a logót és kiválasztod. 

3. Betűtípus

A felületedhez hozzá tudsz adni egyedi betűtípusokat is. Például ha tetszik a "Cambria" akkor hozzáadhatod akár mindenhez. De persze lehet különböző betűtípus a weblap törzséhez, a gombokhoz vagy a címhez, tehát akármihez, amit kiválasztunk. Mint látszik, tényleg minden saját igény szerint alakítható. Rengeteg lehetőségünk van.

Szerkeszteni tudod a betű méretét, beállíthatod, hogy félkövér vagy dőlt legyen, tudsz változtatni a színeken, és még linket is tehetsz hozzá. A szerkesztőfelület annyira egyszerű és logikus, hogy mindenki hamar ráérez a működésére.

4. Animálás

A mai modern honlapok már nem kell statikusak legyenek. Az Odoo-ban is van sok lehetőségünk, hogy kicsit figyelemfelkeltőbb legyen a felület. Kis animációkat ki tudunk választani a menüsorból, és ahogy az egérrel elmegyünk felettük, akkor azonnal látjuk is az animáció előnézetét. 

Pl. beállítható, hogy rázódjon meg az egyik box, amikor az ügyfelek lefelé görgetnek. Nem csak a boxoknál lehetséges ez, háttér effektusokat is beállíthatunk.

Persze van több animációs beállítás is. Meg lehet adni az animáció időtartamát, hozzá lehet adni késleltetést és extra beállítást is. Megadható, hogy "minden egyes alkalommal mikor láthatóvá válik" akkor kezdődjön el az animáció, vagy csak ha rámegy a kurzor, vagy ha görgetsz de az is, hogy csak az első alkalommal történjen valami, amikor megnyílik a kezdőoldal.

5. Honlap felosztása

Bár a sablon egy kész tervet tár elénk, amiben elég csak átírni a tartalmakat, lehetséges megváltoztatni a kezdőoldal elosztását is.

Odoo • Kép és szöveg

Az oldalsó menüből hozzá lehet adni bármilyen „építő kockát” így úgy lehet felépíteni a weboldalt ahogy csak szimpatikus. Hozzá lehet adni tetszés szerinti számú oszlopot, attól függően mennyi tartalmat kívánunk létrehozni. Rengeteg lehetőség van és nagyon rugalmas az egész drag&drop módszer. Mindenképp nézd meg az összes blokk opciót, mert nagyon jók és sok ötletet meríthetsz belőlük.

Kiegészíthetjük oldalunkat idézetes blokkokkal, átlátszó vagy hátteres oszlopokkal, az Odoo saját tárhelyéből választott ikonokkal, tetszés szerint képekkel, beépített díszítő elemekkel vagy szövegboxokkal. 

Odoo • Kép és szöveg

Találd ki milyen felépítéssel érheted el, hogy az ügyfeleid érdeklődjenek az adott termék/szolgáltatás iránt és milyen fő mondanivalót szeretnél átadni a kezdőlapon. Már a jól felépített kezdőoldal is növelheti az eladásokat.

Ha elkezdted szerkeszteni a lapot, akkor már pár perc alatt egy nagyon jól kinéző felületet láthatsz, amelyet tényleg csak fel kell tölteni a saját szövegeiddel. Az Odoo természetesen mobilra is optimalizálja a honlapodat, így emiatt sem kell aggódnod.

Ne felejtsd el hozzáadni tartalmaid mellé a közösségi média linkeket sem, ezek szintén könnyedén beszúrhatóak a kiválasztott ikonokkal.

Ha elkészült a főoldal, akkor bármilyen aloldalt hozzá lehet adni az oldalhoz, amit a fenti lépéssorozathoz hasonlóan elkészíthetsz személyre szabva. A nyitólap mellett szükség lehet részletesebb szolgáltatások, bemutatkozás, elérhetőség fülre, ahogy érdemes űrlapot is csatolni vagy egyéb extra funkciót. (blogot, saját online képzést stb.)

II. Tartalom

A weboldal külseje is igazán fontos, ám a honlap célja végsősoron mégiscsak az, hogy el kell adnia egy szolgáltatást vagy egy terméket és meggyőzze az ügyfelet rólunk. Az esztétikus, optimalizált honlap remek lépés, de maga a tartalom jóval lényegesebb. A szövegeknek is összhangban kell lenniük és egymásra kell épülniük. A jó szövegekkel vihetünk még több személyiséget az oldalunkba.

Az Odoo sablon a tartalom témájában is segít, ugyanis jelöli számodra, hogy hova tedd a vállalkozásod történetét, hol mutasd be a munkáidat és hova tegyél extra infókat, hova címet és magyarázó szöveget. Ha ezeket követed, már akkor jó úton vagy. Ha szeretnéd még inkább profin csinálni a dolgot, akkor ajánljuk a következőket:

1. Kulcsszavak

A releváns és megfelelő tartalmak győzik meg az ügyfeleket arról, hogy pont az ott látható termékre vagy szolgáltatásra van szükségük. A weboldal az egyik legjobb bizonyíték a minőségi munkára. Alakíts te is megfelelő képet vállalkozásodról egy jól megtervezett kulcsszó stratégiával! Döntsd el, mi az az 5-8 kulcsszó, ami ténylegesen bemutatja a munkásságod, az előnyeidet és mindazt, amitől meggyőző vagy. Ezeket mind hangsúlyozni és ismételni kell a szövegekben. Ráadásul ahhoz, hogy a weboldal jól legyen rangsorolva a keresőmotorokban, elengedhetetlen ütős kulcsszavakban gondolkodni. (Az Odoo SEO tool egyébként segít valós időben analizálni a tartalmak relevanciáját, összekapcsolva a Google-val. 

A nagy címekben mindig legyen benne valamelyik releváns kulcsszavad. Adj kulcsszavakból álló címeket az oszlopoknak. Például ha így van, mondd hogy a terméked "környezetbarát". Emeld ki, hogy vannak "egyedi termékeid" és "egyedi tervezésű termékek" ha pedig a versenytársaktól eltérően nálad vannak csomagajánlatok, akkor azt is mutasd meg. A legfontosabb tartalmakra természetesen látványvilágban is felhívhatod a figyelmet, nagyobb boxot kaphat, lehet rajta animáció, de a lényeg, hogy fejtsd ki szövegben is, hogy mit takar az a cím. 

Ha elmentetted a változtatásokat, akkor látogatói nézetben is megnézheted az oldalad. Így mindent lehet ellenőrizni és jobban átlátod hiányzik-e még valami. Időnként lépj át, és nézz az ügyfél szemével!

2. Idézetek

Fontos gyűjteni az aktuális ügyfelektől jövő visszajelzéseket. Ha pedig vannak ilyen kincseid, akkor mutasd meg a honlapon! Az Odoo idézetes blokkjai nagyon jó lehetőséget adnak egy vállalkozásnak: ha az új ügyfelek és a a jövőbeli ügyfelek látják a mostani ügyfelek értékeléseit, akkor könnyebben bíznak meg benned. A személyes és valós visszajelzésekkel mindig ki fogsz tűnni a tömegből.

3. Személyesség

Vigyél egy kis személyességet a weboldaladba! Mutasd be a csapattagokat, rövid bemutatkozó szöveggel és akár fényképekkel is. Az ügyfél sokkal szívesebben fog olyan céghez jelentkezni, ahol előre látja, hogy kikkel fog együtt dolgozni. A honlap a céged önéletrajza, sokkal egyedibb és hatásosabb leszel, ha arcot is kötnek hozzád.

4. Tartalomfrissítés

Rendben, alakul a mutatós és szövegileg is tartalmas weboldalad, hogy felkeltse a látogatók érdeklődését.

De ez még nem elég csábító ahhoz, hogy az oldalon is maradjanak. Márpedig ez az, amit szeretnénk. Ezért szükség lesz folyamatosan új tartalom létrehozására. A cél, hogy több forgalom legyen a weboldaladon. Ha a megfelelő üzenetet a megfelelő időben szeretnéd továbbítani, szükség lesz extra felületekre is. Néhány magyarázó aloldal és egy blog jó kezdés lehet. A folyamatos frissítés jelenti, hogy aktív vagy, képben vagy és fejlődsz. Mutasd is meg. 

5. Blog

Bármilyen vállalkozással is rendelkezel, egy blog kiadása mindig jó ötlet lehet.

 A blog jobb módja új látogatók szerzésének, mint csak azt mondani, hogy " létezünk, nézd ezt a gyönyörű weboldalt". Egy blog meggyőzheti a látogatót, hogy kiváló szakember vagy és rád bízhatja magát. 

A blog személyre szabása ugyanolyan, mint a főoldalé, ugyanakkor tágabb teret ad arra, hogy a látogatók jobban megértsék, hogy mivel is foglalkozik a vállalkozásod. A blog kiváló lehetőség arra, hogy részletesen leírd, miért is olyan jók a termékek/szolgáltatások, amiket kínálsz.

A  blog létrehozása is igazán könnyű és felhasználóbarát. Ehhez szükség lesz egy külön modulra, amit fel kell telepítened, utána ugyanolyan egyszerűen szerkesztheted, mint a főoldalt. Ha sikerült telepíteni, kattints a fent jobb oldali "+új" gombra. Itt kiválasztod az "új blog bejegyzést".

Ekkor át leszel irányítva az új bejegyzés oldalra. Itt megadhatsz címet és alcímet, betehetsz hátteret és a szövegdobozba is beszúrhatsz tetszés szerint idézetes, képes, galériás és még sok más blokkot is.

Összegzés a jó honlapról:

-passzoljon a márkához

-passzoljon a célközönséghez

-legyen letisztult, érthető

-legyen jól használható, gyors, kényelmes

-az értékesítési alapelvek mentén működjön

-a tartalom legyen meggyőző, egymásra épülő

-mobilon is tökéletesen működjön

-naprakész, mindig friss

-minden fontos információ szem előtt van

-figyeljen a SEO beállításra, a jó kulcsszavakra

Reméljük sok kérdésedre választ adott ez a cikk és készen állsz az új ügyfelek szerzésére egy új, modern weboldallal. Bármilyen kérdésed van, vagy elakadtál a honlap készítésében, vedd fel velünk a kapcsolatot és segítünk!

Ha pedig részletesebben érdekel a honlapkészítés, keresd fel Odoo Akadémiánkon a Weboldal kurzust.

Tovább az Akadémiára!


Tiltólistás vezetői mondatok
Ezeket soha ne mondd az alkalmazottaidnak!