Hogyan térj át az open source-ról üzleti Odoo előfizetésre egy hónap alatt, ha milliárdos bevételű üzleted van?

Egy komplikált projektünk története

A cikkben nem fogok kitérni az áttérés okaira vagy arra, hogy a kezdetekkor miért nem ebbe az irányba ment az ügyfél. Ha érdekel miért javasoljuk az üzleti megoldást, akkor nézz körül a blogunkon vagy keress meg minket közvetlenül. 

A BRD Projekt:

Odoo • Szöveg és kép

Először az év elején találkoztunk Ügyfelünkkel. A BRD papírgyár egy remekül prosperáló, a mi vállalkozásunknál sokkal nagyobb árbevételű vállalkozás. Papírgyártással, feldolgozással foglalkoznak. Gyorsan megfogalmaztuk a célokat: jelenleg futó open source Odoo 11-es rendszer migrálása üzleti (Enterprise) környezetbe. Mivel egy nagy forgalmú papírgyárról beszélünk, az adatok biztonsága kiemelt fontosságú volt. Nagyképűség nélkül állíthatom: nem tűnt túl nagy falatnak, de több, mint 10 év alatt megtanultuk, hogy az ördög a részletekben rejlik. Kezdjünk is kicsit mélyebbre ásni:

Az első nehezítés: az adatbázishoz egyáltalán nem férünk hozzá.

Hopp! Több mint 1300 partner, 800 termék, 4500 számla, 1100 bankkivonat, 21 ezer szériaszám.... alakul. Nyilván nem opció az újbóli rögzítés, így a fejlesztői csapat első kihívása már meg is volt.

 Következő körülmény: 1 hónapos határidő.

 Ezt nem az ügyféltől kaptuk, de el kellett fogadnunk. Ez van, jöhetnek a hosszúra nyújtott éjszakák a programozóink számára. Ez már nagyobb falatnak tűnt, mert sajnos a mi kapacitásaink is végesek és az előre betervezett munkáink már folyamatban voltak. Nem szeretjük cserben hagyni partnereinket.

 További nehezítések: speciális számlázás, fordított ÁFA, termékdíj.

A projekt vezetője is kezdhet aggódni... Úgy nézett ki, az egész cégnek ki kell vennie a részét ebből a projektből. Szükség lesz könyvelői szaktudásra, szervezői tevékenységre is.

Nem tudom, hogy érdemes-e megemlítenem, hogy ebben az időszakban Európa éppen mivel küzd: a koronavírussal. Ezt szűkítsük le a mi környezetünkre és helyezzük bele a projektbe: papírra óriási szükség (és kereslet) van, azonban otthonról kell dolgoznunk, nincs lehetőség az ügyféllel személyesen egyeztetni, vagy szerverparkba járni adatokért. Teljesen új munkakörnyezet és körülmények. Az eltelt két és fél hónapos home office után a magam és kollégáim nevében ki merem jelenteni: ez nem volt könnyű szituáció.

Kétségbe esés helyett inkább előre néztünk. Mutatjuk, milyen adatokat is kellett átvinni az új rendszerbe:


Odoo • A picture with a caption
 

Mivel szeretjük a kihívásokat és tele vagyunk jedikkel, arra a döntésre bíztattuk ügyfelünket, hogy a migrációval egyidőben upgradeljünk verziót is. Mert az új mindig frissebb,gördülékenyebb, jobb. Így van ez az Odoonál is. 

Természetesen nem írnám ezt a blog bejegyzést ha nem sikerült volna a projekt (valószínűleg éppen azzal foglalkoznék ebben a pillanatban is, hogy hogyan tudok segíteni). 

A munka órák számát most nem írom le, (azt üzleti titoknak szánom) és azt sem említem meg, hogy ezeket a napszak melyik időszakában töltöttük ki (vagy inkább melyikben nem, mert az sokkal kisebb intervallum). Ez legyen a te fantáziádra bízva. 

A megvalósításról: 

Ügyfelünk számára a saját szerverparkunkban telepítettünk egy 12-es Odoo Enterprise verziót. Így a verzióváltás megoldva. Szerencsére több egyedi fejlesztésű Community modult az Enterprise is tudja, „csupán” be kell állítani. Természetesen jócskán akadt egyedi fejlesztési igény ezen felül is. 

A NAV júliustól új XML formátummal kommunikál, így ebben az esetben már azzal fejlesztettük a számlázást. A termékdíj fogalmával mélyebben is megismerkedtünk, mostanra a barátunk. (itt valóban rengeteget kellett egyeztetnünk könyvelési szakemberrel)

Fejlesztőink Odoo-ból Odoo-ba megoldással hidalták át az adatbázis hozzáférés hiányát.  

Erre külön programkódot fejlesztettek, amely kiszedi a régi Odoo-ból a kért adatokat (eredeti formátumban), azokat letölti, majd  az új Odoo-ba feltölti a megfelelő formátumban. Egyszerűnek hangzik, de koránt sem az.

A munka végén maradt energia egyedi sablonok gyártására is, így szuper számlaképet, ajánlatsablont, stb, kapott Ügyfelünk.

Üdvözöljük a csapatunkban új előfizetőnket, a BRD Papírt, aki referenciaként felkerült az Odoo hivatalos oldalára is!

Mint a vállalkozás vezetője, hihetetlenül büszke vagyok a csapatomra. Ezek azok a pillanatok amiért tényleg érdemes céget alapítani! Szerénység nélkül állíthatom, hogy ebben a projektben kikerekedett minden előnyünk: szakmai hozzáértés, a sok éves tapasztalat, mély szintű alázat, nagyfokú kitartás és szuper csapatmunka. A boldog ügyfélnél nincs jobb! 

 Virág Levente




benne Odoo blog
Hogyan tanuld meg 21. századi módon irányítani a vállalkozásod?
Odoo Akadémiánk lépésről lépésre megmutatja!