Ismerd meg az Odoo árképzési stratégiáját!

Tanulj te is az Odoo új, ügyfélbarát árazásából!

Többször beszámoltunk róla, hogy az Odoo Experience 2022 során egyszerűsítették az Odoo árstruktúráját, így még értékesebb, megfizethetőbb és egyszerűbb lett, mint valaha, azonban részletesen még nem fejtettük ki az árazás frissítését. Bár az Odoo számára "kockázatos" lépés volt, mégis észszerű. Ebben a blogbejegyzésben találjátok az érdekes indoklást mögötte, és nem utolsó sorban egy árazási stratégia megismerése minden felelős cégvezetőnek hasznos lehet.

Miért frissítette az Odoo az árazást?

Az Odoo küldetése, hogy a vállalatok számára könnyen elérhető legyen a vállalkozás működtetéséhez és bővítéséhez szükséges szoftver. A digitalizációt mindenki számára elérhetővé kívánják tenni, beleértve a korlátozott költségvetéssel rendelkező kisvállalatokat is.

Az Odoo minden egyes verziójával tovább erősíti az alkalmazáscsomagot, minden évben okosabb és gyorsabb lesz a rendszer, rengeteg új alkalmazással, funkcióval, továbbfejlesztett szolgáltatással és tananyaggal vár minket. Azonban még mindig volt egy fontos dolog, amelyet frissíteni kellett ahhoz, hogy valóra váljon a vállalatirányítási rendszer demokratizálása: az árképzés.

Mi az optimális árazás?

Az optimális árképzésnek igazodnia kell ahhoz az értékhez, amit az ügyfél a termékből kap. Ezt figyelembe véve az Odoo valójában kevésbé volt értékes egy kisvállalkozás számára, mint egy nagyobb, összetettebb igényű, több száz vagy több ezer felhasználóval rendelkező vállalat számára.

Egy kisebb vállalat megengedheti magának, hogy kevesebb adatszervezéssel és több, nem integrált alkalmazással kezelje a vállalkozásának nagy részét. Másrészt egy nagyobb vállalat nem tudja fenntartani a növekedését - vagy sőt, túlélni - digitális optimalizálás és zökkenőmentes alkalmazásintegráció nélkül. Ezért az optimális árképzési stratégia abból állna, hogy az árszintet a vállalat felhasználóinak számához igazítják.

Odoo • Kép és szöveg

Odoo • Kép és szöveg

Az Odoo korábbi árstruktúrája azonban ennek az ellenkezője volt. A felhasználónkénti ár mellett volt egy adatbázisra telepített alkalmazásonként értendő ár is.
Európában például az egyfelhasználós cégeknek átlagosan 96 eurós havi árat kellett fizetniük. Míg a 100 felhasználóval rendelkező vállalatoknál az alkalmazásonkénti árat elosztották a felhasználók számával: az egy felhasználóra jutó havi átlagár 20 euró volt.
Az Odoo számára világossá vált, hogy a régi árképzési stratégia minden, csak nem optimális. Két dolog volt nyilvánvaló:
- Az 1-5 felhasználó közötti szegmensben ügyfélveszteség volt tapasztalható.
- A nagyobb vállalatoknál bevételkiesés következett be.
A termék értéke és az árképzés közötti ilyen mértékű eltérés újragondolást igényel, amit jó minden cégvezetőnek az eszébe vésnie.

Odoo • Kép és szöveg


Mi a tökéletes ár?
Miután rájöttek, hogy változtatni kell az árképzésen, újabb kérdés merült fel: hogyan egyszerűsíthetnék még jobban az árképzést? (Lássuk be, a régi árstruktúra nem volt a legkönnyebben érthető).
Minden további nélkül íme a lehető legegyszerűbb árképzés képlete:
Egyszerűsítés = egy ár, minden alkalmazásért
Ez nem volt nehéz, de most jön az igazi fejtörő: mi a megfelelő ár?
Hogy ezt kitalálják, nagyon logikusan úgy döntöttek, hogy megnézik a versenytársak árazását, hogy még jobban megismerjék az Odoo valódi piaci értékét, kezdve a Microsoft Dynamics 365-tel, de nagyon hamar problémába ütköztek: ugyanis az Odoo sokkal több, mint egy ERP. Amellett még megoldást nyújt CRM, Point of Sale, e-kereskedelem, eSign, HR és még sok más területen is! Ezért végül úgy döntöttek, hogy összeadják a versenytársak költségeit, és íme, az eredmény.

Odoo • Kép és szöveg
Még fel sincs sorolva az Odoo alkalmazásoknak a teljes skálája, és máris láthatjuk, hogy az Odoo értéke NAGY: több mint 484 $ /felhasználó/hó 
És ebben még nincs is benne, hogy mennyibe kerülne a versenytársak összes applikációjának együttes integrálása.
Az árazás egyszerűsítése egyetlen árral határozottan okos lépés. Azonban a cél az volt, hogy az Odoo-t még elérhetőbbé tegyék, hogy továbbra is segíthessék a különböző méretű cégek üzleti tevékenységének bővítését. Ezért döntöttek úgy, hogy - ismét - megzavarják a piac rezgéseit, és az elképzelhető legalacsonyabb árra csökkentették a költségeket, messze eltérve a fentebb kalkulált 484 $ /felhasználó/hónaptól:
Kevesebb mint 20 € /felhasználó/hó az összes Odoo alkalmazás eléréséhez!

Fedezd fel az Odoo magyar árazását, ami partnereinknek jár!

Odoo • Kép és szöveg
Az új árképzési tervek
2022. októberétől az összes Odoo alkalmazást megkaphatjuk egyetlen alkalmazás áráért! És természetesen az új árcsomagok továbbra is tartalmazzák a korlátlan támogatást, az Odoo Online felhőalapú tárhelyet és a karbantartást.

Két árképzési terv létezik, amelyek minden igényt lefednek: Standard és Custom. Hogy még inkább csökkentsék a belépési korlátot, úgy döntöttek, hogy az első évre (vagy több évre, ha többéves szerződést köt) kedvezményt is biztosítanak.

„Egyetlen alkalmazás ingyen” terv
Bár önmagában nem árképzési tervről van szó (az "ingyenes" nem ár, nyilvánvalóan!), de az „One App Free” terv népszerű lehetőség. Ez lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy ingyenesen hozzáférjenek egy alkalmazáshoz az Odoo Online felhőben tárolt adatbázisában, korlátlan számú felhasználó számára, örökre.

Ha valakinek az Odoo modulok közül csak egyetlen egyre van szüksége, az ingyen megkapja, korlátlan számú felhasználó számára, örökre. Weboldalra van szükséged? Vagy e-kereskedelmi megoldásra? Az is ingyenes. Point of Sale-re van szükség a bolthoz? Az is ingyenes, persze csak ha nem telepítesz más alkalmazásokat mellé.

Standard csomag
A Standard terv a legjobb megoldás a legtöbb olyan vállalat számára, amelynek nincs szüksége egyedi fejlesztésre. Ezzel a csomaggal egy szabványos adatbázist kap az ügyfél, amelyet az Odoo Online felhőben hosztolnak; telepítheted az összes Odoo alkalmazást, amit csak akarsz. Az árképzés ugyanaz marad, akár három alkalmazást telepítünk, akár hetvenet: itt is érvényes a havonta egy felhasználónkénti ár.

Egyéni terv
Az Egyéni csomag tökéletes azoknak a vállalkozásoknak, amelyek:
1. több vállalatot szeretnének egyetlen adatbázisban kezelni, 
2. vagy amelyeknek szükségük van az Odoo adatbázis testreszabására az Odoo Studio segítségével, egyéni fejlesztésekkel (csak az Odoo.sh vagy On-premise-on hosztolt adatbázisok esetében), vagy az API-n keresztül.

Mi változott a meglévő ügyfelek számára?
A legtöbb meglévő ügyfél számára ez az árváltoztatás olcsóbb előfizetést és hozzáférést jelent az összes Odoo alkalmazáshoz, nem pedig csak néhányhoz. Ők azonnal részesülnek az új árazási terv előnyeiből (azaz az összes alkalmazáshoz való hozzáférésből), és a következő előfizetés-megújításkor már csökkenni fog az áruk. Számukra tehát szintén csak jó hír az új árazás!

"De mi a helyzet azokkal az ügyfelekkel, akik számára ez az árváltoztatás magasabb árat jelentene?" – kérdezheti valaki. De szerencsére mindenképpen számukra is jó hír a változás, hiszen megtarthatják a jelenlegi árukat!* Nekik az előfizetésük átkerül az új árképzési modellbe, így az összes Odoo alkalmazáshoz hozzáférhetnek, természetesen kedvezményesen. Ez azt jelenti, hogy az előfizetésük ára nem emelkedik az árváltoztatással a jelenlegi felhasználószámukhoz képest.

* Kivéve az Odoo Online ügyfeleket, akiknek havonta kell fizetniük.

Eddig is biztosak voltunk benne, hogy az Odoo-nál sokkal jobbat nem talál senki a piacon, de így már kétségtelen, hogy ezzel a lépéssel az Odoo most magasan felülmúlta a versenytársakat.

Ha kérdésed van az árazással kapcsolatban, vagy kedvet kaptál kipróbálni az Odoo megoldásokat, vedd fel velünk a kapcsolatot!

Odoo-t akarok!


forrás: Odoo.com
benne Odoo blog
Odoo dokumentumkezelő modul
A digitális dokumentumkezelés előnyei, az Odoo hasznos funkciói