Planet Odoo - Charline Louis

Oktatás kamionnal

A podcastban Olivier vendégét, Charline-t köszönti és bemutatja az adás témáját, ami az "okos marketing" és az oktatás kapcsolata. Olivier felveti azt a kérdést, hogy hogyan lehet valamit eladni anélkül, hogy ténylegesen eladói módszereket alkalmaznánk. Charline, az Odoo Oktatási Projektjeinek Vezetőjeként mutatkozik be, ahol már több mint két éve dolgozik. Az Odoo összpontosít arra, hogy a lehető legjobban kiszolgálja ügyfeleit, miközben figyelembe veszi a cég kulturális értékeit. Olivier azt is megjegyzi, hogy az Odoo kiváló minőségű oktatási tartalmat kínál felhasználóinak.


Az Odoo oktatási kezdeményezéseire koncentrál. Charline ismerteti, hogy a cég hatalmas oktatási erőforrásokat biztosít felhasználóinak, amelyek közé tartozik egy e-learning platform, amely videókat kínál az Odoo használatáról. Ezek a videók segítenek az ügyfeleknek jobban megérteni és kihasználni a programot. Már több mint 100 videót készítettek, amelyek több mint 16 nyelven érhetők el.

Ezenkívül Charline ismerteti az Odoo által kínált más oktatási eszközöket is, mint például a Scale up! Játékot. Ez egy kártyajáték, amely a cégben zajló forgatókönyveket mutatja be, és azonosítja a vállalati kihívásokat és szükségleteket. A játék során a játékosok egy céget irányítanak, és az Odoo-t használják annak érdekében, hogy hatékonyabban működjenek és megszabaduljanak az adminisztratív terhektől. A kártyákon található forgatókönyvek valós élethelyzeteket ábrázolnak, amelyek egy cég működése során felmerülhetnek. A játékosoknak az a feladata, hogy az információkat az Odoo-ba vigyék, majd ha úgy gondolják, hogy mindent megtettek, megfordíthatják a kártyát és megnézhetik a válaszokat.

A játék célja, hogy a felhasználók valós élethelyzetekben próbálják ki az Odoo-t és megismerjék annak működését. Charline elmondta, hogy a játékot 2019-ben kezdték el terjeszteni, és azóta több mint 29 000 példányban adták ki. A játékot az új Odoo alkalmazottak kapják meg, amikor csatlakoznak a céghez, valamint azoknak az Odoo közösségi tagoknak, akik elegendő "karma pontot" gyűjtöttek össze az e-learning platformon. A játékot ingyen szállítják, és sok pozitív visszajelzést kapnak róla a közösségből. Ezenkívül Charline elmondta, hogy az oktatási vásárokon is terjesztik a játékot, és azoknak a tanároknak is elküldik, akik szeretnék azt az óráikon használni.

A játékot az Odoo dolgozóinak osztják ki az onboarding során, de a közösség is hozzáférhet hozzá. Ha egy felhasználó elég videót néz meg az e-learning platformon, "karma pontokat" gyűjt, és amikor elég pontja van, rendelheti a játékot. Az Odoo ingyen szállítja a játékot ezeknek az "nagyköveteknek", egy kézzel írott köszönőkártyával. Ezenkívül a játékot oktatási vásárokon és intézményekben is terjesztik.

A beszélgetés azt is felveti, hogy az oktatás milyen fontos szerepet játszik az Odoo közösségének támogatásában. Charline hangsúlyozza, hogy a cél az, hogy minél több tartalmat biztosítsanak a felhasználóknak, hogy azok jobban megértsék és használják az Odoo-t. Az Odoo nem csak a termék eladására koncentrál, hanem arra is, hogy a felhasználók hűségét elnyerje.

Az Odoo nem csak a hagyományos marketing módszereket követi, hanem az oktatásra és a közösség építésére összpontosít, hogy hosszú távú értéket nyújtson a felhasználóknak.

Charline elmagyarázza, hogy az oktatás és a marketing összekapcsolása nem csak a cég filozófiájának része, hanem a hatékony növekedés kulcsa is. Az Odoo oktatási kezdeményezések révén a vállalat arra törekszik, hogy a felhasználókat rajongókká alakítsa. Minél több tudást és erőforrást kínálnak a felhasználóknak, annál nagyobb a valószínűsége, hogy a felhasználók hosszú távon az Odoo-val maradnak.

A közösség építése és az interaktív megközelítés, mint például a közösségi média szavazások, kulcsfontosságúak az Odoo marketing stratégiájában. Charline kihangsúlyozza, hogy az Odoo nem kívánja "ráerőltetni" a termékét az emberekre, hanem hozzáadott értéket kíván nyújtani.

Charline és Olivier ebben  a jövőbeni terveikről beszélnek, különösen az Odoo oktatási és marketing kezdeményezéseinek bővítéséről. Charline izgatottan jelenti be, hogy egy második teherautó (OdooLAB) indítását tervezik, ami azt sejteti, hogy az Odoo továbbra is bővíteni kívánja közösségi és oktatási programjait. Emellett az Odoo szándékában áll bővíteni az oktatási programját, és több képzést kínálni a tanároknak az Odoo használatáról. Így a tanárok hatékonyabban tudják majd bevezetni és alkalmazni a rendszert az osztályokban. Az Odoo hosszú távú beruházásokra és értékalapú marketingre összpontosít, melynek célja, hogy növelje közösségét és vonzza az embereket azzal, hogy értéket és oktatást kínál nekik. Az interjú végén Olivier hálásan köszöni Charlinenek az információ megosztását és arra ösztönzi a hallgatókat, hogy hallgassák meg a második epizódot, amely a toborzásról szól. 

Charline bemutatja a cég jövőbeli terveit, mint például egy második oktatási teherautó bevezetését és a tanárok továbbképzésének növelését, hogy jobban használhassák az Odoo-t az osztályteremben.

A beszélgetés végén Olivier megköszöni Charlinenek az információmegosztást, és ajánlja a hallgatóknak, hogy hallgassák meg a második epizódot, amely a toborzásról szól.

Felkeltettük az érdeklődésed? Hallgassad meg az epizódot itt!

Ha szeretnél többet tudni az Odoo-ról, akkor foglalj nálunk időpontot!

IDŐPONTFOGLALÁS

benne Odoo blog
Planet Odoo - Bill Ritchie
Amikor az osztályteremben életre kel az elmélet.