Planet Odoo - Sam Eder

Csevegés a gasztronómiáról

Sam Eder, a Big Wheelbarrow társalapítója és vezérigazgatója mesél a vállalat kezdetéről és missziójáról. A Big Wheelbarrow egy olyan ellátási lánc szoftvercéget képvisel, amely a helyi kisgazdaságokat és termelőket köti össze éttermekkel és élelmiszerboltokkal, hogy elősegítse a helyi termékek piacra jutását. A vállalatot közel öt évvel ezelőtt alapították Austinban, Texasban, az ötlet pedig abból származik, hogy a helyi gazdák és éttermek közötti interakciókban fellelhető hatékonysági hiányosságokat az általuk kifejlesztett szoftverrel akarták orvosolni. Kezdetben csak egy belső eszközként használták az Odoo szoftvert, hogy megkönnyítsék a kommunikációt a különböző szereplők között, de hamar rájöttek, hogy ezzel a megoldással alapvetően megváltoztathatják a beszállítói hálózatok működését.


A vállalat kezdetben főleg éttermekre és farmokra összpontosított, de a COVID-19 pandémia hatására a hangsúlyt az élelmiszerboltok felé terelték át. A Big Wheelbarrow célja, hogy a helyi termékek gyorsabban és hatékonyabban kerüljenek a fogyasztók elé, ezzel támogatva a helyi gazdaságokat és elősegítve a fenntartható élelmiszer-fogyasztást.

Sam személyes hátterét is érinti, aki az antropológiai képzését követően digitális stratégiákkal és márkaépítéssel foglalkozott, többek között olyan nagyvállalatoknál, mint az Apple és a Bose. Az ő szakértelme a digitális transzformáció és a kulturális változások terén segítette a Big Wheelbarrow-t abban, hogy az élelmiszeripari ellátási láncok modernizálására összpontosítson.

Sam Eder beszél az Austinban, Texasban kialakult startup kultúráról és annak fejlődéséről. Megemlíti, hogy az első dotcom bukás idején költözött Austinba, és azóta figyelte a startup jelenet gyors fejlődését. Kezdetben csak néhány sikeres startup volt, de hamarosan megnőtt az érdeklődés a korai szakaszú angyalbefektetők körében, ami hozzájárult az ökoszisztéma növekedéséhez. Egyre több cég, beleértve a nagyobb külső startupokat is, kezdett Austinba költözni a kiváló munkaerőért. Eder hangsúlyozza Josh Baer szerepét, a Capital Factory alapítóját, aki központi alakja lett az Austin startup közösségnek.

Eder azt is kiemeli, hogy a Big Wheelbarrow hogyan illeszkedik ebbe az ökoszisztémába, különösen a COVID-19 pandémia hatására, amikor a vállalat a vendéglátóiparról az élelmiszerboltokra összpontosított. Emellett elmondja, hogy a Buffalo, New York-i 43 North startup verseny nyerteseként hogyan kezdtek el a vállalatukkal ott tevékenykedni, és milyen párhuzamokat lát Austin és Buffalo között.

Arról is beszél, hogyan kell alkalmazkodni a változó piaci igényekhez és a technológiai kihívásokhoz, valamint arról, hogy a Big Wheelbarrow milyen szerepet játszhat a helyi ellátási láncok globális létrehozásában.

Sam a Big Wheelbarrow szoftverének lényegét és működését ismerteti. Kiemeli, hogy a vállalatuk célja az ellátási láncok automatizálása, és hogy a szoftver két fő részből áll. Az egyik rész az ügyfelek ellátási láncában fellépő tranzakciós problémák automatizálására szolgál, míg a másik rész a termelők hálózatának kezelésére irányul, amely lehet saját vagy nyilvános hálózat.

Eder említi, hogy a COVID-19 pandémia hatására a vállalat az élelmiszerboltokra összpontosított. Megosztja, hogy a Big Wheelbarrow szoftverét úgy fejlesztették ki, hogy a mezőgazdasági termelők és az élelmiszerboltok vásárlói a terepen és az üzletekben is könnyen használhassák, figyelembe véve mindennapi valós igényeiket.

A beszélgetés során Eder beszél arról is, hogy milyen fontos a technológiai fejlesztésekbe való befektetés a háttérrendszerekben, különösen a COVID-19 pandémia alatt és után, amikor a szállítási láncok megbízhatósága és fenntarthatósága egyre fontosabbá vált a vállalatok számára.

Emilia Navarrete felveti az Odoo szoftverrel kapcsolatos tapasztalatait is, és arról beszél, hogyan segítik a vállalatokat az automatizálás és a hatékony működés terén.

Sam részletesebben beszél vállalatának küldetéséről és arról, hogyan segítik a helyi mezőgazdasági termelőket a piacra jutásban. Eder kifejti, hogy a Big Wheelbarrow két fő összetevőre összpontosít: az üzleti folyamatok automatizálására és a termelői hálózatok létrehozására.

Rávilágít arra, hogy a Big Wheelbarrow hogyan segít a kisebb termelőknek abban, hogy termékeiket a helyi boltok polcaira juttassák, valamint arra, hogy ez hogyan járul hozzá a fenntarthatóbb és ellenállóbb ellátási láncok kialakításához. Eder hangsúlyozza a helyi ellátási láncok fontosságát a globális élelmiszerrendszerekben, és azt, hogy a Big Wheelbarrow szoftver segít a kisebb termelőknek a nagyobb piacokhoz való hozzáférésben.

Eder szintén beszél arról, hogy a pandémia hogyan gyorsította fel az élelmiszeripar digitális átalakulását, és hogy ez hogyan növelte a helyi termelők és a nagyobb élelmiszerboltok közötti kapcsolatok fontosságát. A beszélgetés során Eder megosztja a vállalat jövőbeli terveit is, beleértve a nemzetközi terjeszkedést és a helyi ellátási láncok globális szinten történő támogatását.

Sam beszél azokról a kihívásokról és tanulságokról, amelyekkel egy startup vállalkozásnak szembe kell néznie. Eder szerint a startupok sikere nem csak az ötlettől függ, hanem attól is, hogy a vállalkozók hogyan kezelik az ezzel járó kihívásokat és nehézségeket.

Eder kiemeli, hogy a startup vállalkozásokban való részvétel egyfajta "hullámlovagláshoz" hasonlítható, ahol a vállalkozóknak fel kell készülniük arra, hogy sokkal több időt és pénzt igényelhet egy vállalkozás beindítása és fenntartása, mint amire számítottak. Fontos, hogy a vállalkozók rendelkezzenek a szükséges erőforrásokkal és eszközökkel (mint például az executive coaching vagy a jóga), amelyek segítenek nekik túlélni a nehéz időszakokat és elkerülni a kiégést.

Ezenkívül Eder arra ösztönzi a hallgatókat, hogy támogassák a helyi gazdaságot azzal, hogy hetente legalább egy helyi terméket vásárolnak. Hangsúlyozza, hogy ez nemcsak a helyi termelőknek segít, hanem a vásárlóknak is lehetővé teszi, hogy közvetlen kapcsolatot alakítsanak ki az élelmiszerük forrásával.

A podcast a végéhez ér, ahol Eder megköszöni a lehetőséget a beszélgetésre, és Emilia Navarrete, a podcast műsorvezetője búcsúzik a hallgatóktól, felhívva őket, hogy hallgassanak más epizódokat is a podcast sorozatból.

Felkeltettük az érdeklődésed? Hallgassad meg az epizódot itt!

Ha szeretnél többet tudni az Odoo-ról, akkor foglalj nálunk időpontot!

IDŐPONTFOGLALÁS

benne Odoo blog
Planet Odoo - Charline Louis
Oktatás kamionnal