Ügyfélkezelés és Marketing Odoo-val
Minden, amit tudni kell az Odoo-ról 2. rész

Az előző cikkünkben már elkezdtük bemutatni milyen Odoo modulok segítenek levenni a vezetők válláról a súlyt és a felelősséget a vállalat irányításában. „Minden, amit tudni kell” sorozatunk második részében az ügyfélkezelést és a marketing tevékenységeket egyszerűsítő fejlesztéseket mutatjuk be. 

Időpont foglalás

Gondoljunk bele mennyi időt vesz el az ügyfelekkel való találkozók és telefonhívások egyeztetése. Ugye, hogy több, mint kellene? Ezeknek a menetrendeknek a szinkronizálása igazi nyűg lehet: ki elérhető éppen és mennyi dőre, hogy illeszkedik a többi találkozóhoz… Ezek bár magas prioritású feladatok, de nem "érdemlik" meg az értékes időt. Használd inkább az Odoo Appointment modult, és hagyd, hogy az ügyfeleid végezzék el ezt a feladatot!

 


Új ügyfelek keresése és elérése, korszerűen

Az új ügyfelek keresése a vállalkozás egyik fő pillére. Egy cég nem szerezhet új ügyfeleket marketing nélkül (legalábbis nem állandóan). Viszont optimalizálhatja webhelyét, és lehetővé teheti, hogy maga irányítsa gyorsan, könnyen a marketinget. Rendkívül hasznos egy működőképes CRM (ügyfélkapcsolat-menedzsment) rendszer működtetése, ami egyúttal professzionális benyomást is kelt az ügyfél szemében.

Intelligens kapcsolattartási űrlapok

Azoknak a potenciális ügyfeleknek, akik a weboldal „Dolgozz velünk” landing oldalára lépnek, célszerű azonnal felkerülniük az ügyfél onboarding folyamat legelső fázisába. Az Odoo weboldal-készítő használatával részletes elérhetőségi űrlapokat állíthatunk be. A kérdések segítségével olyan lényeges információkat lehet begyűjteni, amelyek támogatják az értékesítési folyamat következő lépéseit anélkül, hogy túlterhelnék az érdeklődőt. 

Az idő múlásával, ha van egy kiváló onboarding folyamat, akkor még automatizálni is lehet azt.

 

 

 E-mail marketing korszerűsítése

Ma már alapvető kellene legyen, hogy a vállalkozások rendszeresen használják az e-mail marketinget.

Ha te is közéjük tartozol, valószínűleg heti vagy havi e-mail hírlevelet küldesz, és az sem kizárt, hogy ingyenes feliratkozási lehetőség van a webhelyeden. Ha azonban nem élsz ezzel a marketing opcióval, akkor nézd meg az Odoo Email Marketing alkalmazását! 

A modul segítségével olyan kiaknázatlan lehetőségeket is találsz, mint hogy hogyan lehet értékes lead-et varázsolni azokból a hírlevél feliratkozókból, akik még nem töltötték ki a „Dolgozz velünk” űrlapot. A Marketing Automation alkalmazással kiépíthetsz egy olyan  folyamatot, ami rendszeresen emlékezteti őket a jelenlétedre. 

A közösségi média automatizálása

A közösségi média jelenlét növeli a tudatosságot, összeköt az ügyfelekkel, növeli a kilátásokat és persze a bevételt. Ugyanakkor nagyon időigényes az imidzs menedzselése, főleg, hogy különböző platformokon kell ezt megtenni. 

Az Odoo Social Marketing alkalmazással kezelni és ellenőrizni lehet a közösségi média csatornák tevékenységeit. Ezzel az alkalmazással könnyedén automatizálni lehet a tartalmak megosztását – ütemezhetőek a közösségi média bejegyzések és blogbejegyzések. Átláthatóan, egy oldalon jelennek meg az összekapcsolt fiókok (egyelőre a Facebook és a Twitter tartozik ide) és egy gombással mindegyik felületre lehet posztolni.

Muszáj folyamatosan informálni az embereket a vállalatról, termékekről és szolgáltatásokról, de az is elengedhetetlen, hogy ez egy időtakarékos teendő legyen. 

Az alkalmazás pontos elemzést mutat mind a webhely látogatóiról, mind a közösségi média posztok eléréséről és teljesítményéről. 

Az ügyféllista felépítése után innen szintén meg lehet őket szólítani e-mailben, SMS-ben vagy akár élő csevegésben. Ha komplett kampányt hozunk létre egy bejegyzésnek, akkor nyomon tudjuk követni az adott link útját. Azonnali információkat kapunk arról, hogy mekkora elérést, mekkora bevételt vagy új lead-et generált a link.

 

 
 


 



Mint látjuk, ezek a beállítások nagy segítséget nyújtanak az üzleti tervek megvalósításában: redukálják a hibák számát, miközben maximalizálják a rendelkezésre álló időt és kapacitást is. Ha kíváncsi vagy még miben képes az Odoo átvenni a napi rutin feladatait, és hogyan spórolhatsz időt, akkor figyeld a blogunkat.

Egy utolsó, 3. részben olyan izgalmas modulokat mutatunk be, mint a számlázás vagy a feladatkezelés. Addig is ajánljuk figyelmedbe az Odoo Alkadémiánkat, ahol videós formában ismerheted meg a vállalatirányítási rendszer működését. 

Forrás: www.odoo.com



Vállalatirányítás Odoo-val
Minden, amit tudni kell 1. rész