Az Apple Hatásának Elérése – A Decatel Története

Hogyan Segített Az Odoo ERP Rendszer a Decatel-nek a Digitalizációban és a Versenyképesség Megőrzésében

A legutóbbi podcast epizódban Richard Shall, az Odoo Planet műsorvezetője Quentin Ramon-nal, a Decatel helyettes általános igazgatójával beszélgetett a cég digitalizációs útjáról és az Odoo ERP rendszer bevezetésének tapasztalatairól. Quentin bemutatta a Decatel-t, amely egy 30 éves családi vállalkozás, ami villamos komponensek forgalmazásával és szolgáltatásokkal foglalkozik, különösen a vasúti szektorban. A cég termékei szinte minden belga vonatban megtalálhatók, bár ezek a komponensek többnyire rejtettek és nem láthatók.




A beszélgetés elején Quentin ismertette a Decatel történetét, amely 1991-ben alakult. A cég jelenlegi tulajdonosa, Bernard Decant, Michel Decant fia, aki szintén ebben az iparágban tevékenykedett. A Decatel fő tevékenységi területe a villamos komponensek forgalmazása és szolgáltatások nyújtása a vasúti szektorban, de az elektromos mobilitás területén is egyre aktívabbak. Quentin elmondta, hogy a Decatel termékei általában rejtettek, mint például az elektromos áram megszakítók, amelyek biztosítják, hogy a vonatok biztonságosan működjenek.


A digitalizáció szükségessége a Decatel számára az elmúlt évtizedekben vált egyre nyilvánvalóbbá. Quentin kifejtette, hogy két fő kihívással néztek szembe: a globális piacon való versenyképesség megőrzése és a digitalizáció szükségessége. Az internet és az online kereskedelem megjelenésével a versenytársak könnyebben elérhették a vásárlókat, így a Decatel hozzáadott értékét az ügyfélszolgálatban és a személyre szabott szolgáltatásokban találták meg. A második kihívás a digitalizáció volt, mivel a cég még mindig papír alapon működött.


A digitalizáció elkerülhetetlenné vált, amikor a korábbi ERP rendszerük, a Sage, támogatása megszűnt. Quentin és Bernard három lehetőséget mérlegeltek: egyedi fejlesztésű ERP rendszer, Microsoft és az Odoo. Végül az Odoo mellett döntöttek, mivel árban kedvező volt, és egy új, modern munkamódszert kínált. A döntésük alapját a költséghatékonyság, a belga eredet, és a pozitív visszajelzések képezték.


Az Odoo bevezetése teljesen átalakította a Decatel működését. Quentin elmondta, hogy a cég fokozatosan vezette be az alkalmazásokat, jelenleg 24 különböző appot használnak napi szinten, amelyek segítik a digitális átállást. Az Odoo segítségével sikerült létrehozni egy digitális ikerpárt a vállalatról, amely minden szintű munkatárs számára elérhetővé teszi az adatokat és folyamatokat.


A bevezetés során az egyik legnagyobb kihívás a változáskezelés volt, különösen az idősebb munkavállalók esetében, akik hozzászoktak a papír alapú munkavégzéshez. Quentin hangsúlyozta, hogy az új rendszer bevezetésekor fontos volt a munkafolyamatok újragondolása és adaptálása az Odoo működéséhez. Ez a megközelítés segített abban, hogy a digitalizáció gyorsan és hatékonyan valósuljon meg.


Quentin részletezte, hogy az Odoo bevezetése óta a Decatel minden szintű munkatársa, az ügyvezetőtől a raktári dolgozókig, az új rendszert használja. Példaként említette, hogy a vállalat digitalizált működése révén jobban átláthatóvá váltak a folyamatok, és könnyebben azonosíthatók a problémák. Az új árképzési modell is hozzájárult a sikerhez, mivel a cég több alkalmazást tudott integrálni anélkül, hogy további költségeket kellett volna felvállalniuk.


Az Odoo bevezetésének folyamata két fő szakaszra osztható: az előkészítési és az Hcdccreéles üzemelési szakaszra. Az előkészítési szakaszban, amely körülbelül két hónapig tartott, az Odoo rendszer konfigurálása és az alkalmazottak bevonása zajlott. Az éles üzemelési szakasz január 1-jén kezdődött, amikor a Decatel teljes mértékben átállt az új rendszerre. Az első három hónap kihívásokkal teli volt, mivel az alkalmazottaknak meg kellett szokniuk az új munkamódszereket és a digitális folyamatokat. Azonban miután sikerült áttörni a kezdeti nehézségeken, az átállás jelentős eredményeket hozott.


Quentin szerint az Odoo bevezetése nem csak a napi működést könnyítette meg, hanem lehetővé tette, hogy a vezetőség mélyebb betekintést nyerjen a vállalati folyamatokba és azonosítsa a problémákat. Az új rendszer bevezetése gyorsan és hatékonyan zajlott, és a Decatel példája jól mutatja, hogy a digitalizáció hogyan segíthet egy kisvállalkozásnak versenyképes maradni a globális piacon.


Az interjú végén Quentin tanácsot adott más vállalkozásoknak is: a változáskezelésre való fókuszálás kulcsfontosságú az új rendszer bevezetésekor, és mindig érdemes megvizsgálni, hogyan tudja az Odoo elvégezni a feladatokat, és ha a végeredmény megfelelő, akkor alkalmazni azokat a módszereket. Fontos továbbá, hogy a vállalkozások mindig nyitottak legyenek az új lehetőségekre és kihasználják az Odoo által kínált további funkciókat is.


A podcast beszélgetés során Quentin Ramon részletesen bemutatta, hogyan változtatta meg az Odoo ERP rendszer bevezetése a Decatel működését, és hogyan segítette a vállalatot abban, hogy sikeresen megküzdjön a digitalizáció kihívásaival. A beszélgetés tanulságai és Quentin tanácsai hasznos útmutatást nyújtanak más vállalkozások számára is, amelyek a digitalizáció útjára lépnének.

Ha Te is szeretnél megismerkedni az Odoo-val, akkor foglalj időpontot nálunk!

 
 IDŐPONTFOGLALÁS

benne Odoo blog
A biztonság fontossága az Odoo ERP rendszerben