Innen tudod, hogy elavult a cégvezetési módszered

Derítsd ki, hogy te le vagy-e maradva!

 

Amelyik vállalat nem képes a kompetenciái fejlesztésére, az hosszú távon nehezen marad a csúcson. Ez így volt a múltban és így lesz a jövőben is. A vezetőknek át kell gondolniuk mikor, hogyan és milyen forrásból indítják el az aktuális digitális és stratégiai trendek fejlesztéseit a gördülékenyebb munkafolyamatokért. Mert az nem is kérdés, hogy el kell kezdeni az átalakulást annak, aki fel akarja venni a versenytársakkal a harcot, hanem az, hogy hogyan!

Honnan lehet tudni, hogy le vagy maradva? Mutatjuk:

1. Az alkalmazottak készségfejlesztésére rég nem fordítottál időt és pénzt

Ahogy a világ rohamosan fejlődik, úgy az alkalmazottak sem ragadhatnak meg azon a szinten, ami 4-5 évvel ezelőtt még forradalminak és versenyképesnek számított.  A folyamatos oktatás terítékre kell kerüljön! A felzárkózás szükséges mind szakmailag, mind pedig digitális területen.

A csapatod felelős a céged megfelelő működéséért, így kiemelten fontos, hogy tudásuk naprakész legyen. 

2. Figyelmen kívül hagyod a digitális fejlesztéseket

A megszámlálhatatlan mennyiségű Excel tábla és Word dokumentum, a fiókban kallódó szerződések és az ódivatú vezetői gondolkodásmód a felgyorsult világunkban manapság teljesen használhatatlan. Ma az egyik elengedhetetlen stratégiai változtatás a digitális innovációk integrálása, vagyis hogy a 21. századi fejlett elemzés, adat-és feladatkezelés, illetve a munkaidő kimutatása egy helyen legyen elérhető. 

A digitalizáció korában élünk, ám néhány vállalat még most is az ipari korra jellemző merev struktúra, az átláthatatlan munkafolyamatok és a szigorú ellenőrzés égisze alatt működik, ami rengeteg időt és energiát felemészt vállalati szinten. 

Ha a cég rászánja magát a megújulásra, akkor is fontos, hogy teljesen testreszabott és korszerű szoftvert használjon, amelynek működtetésében képzett szakemberek segítenek. Ha bővebben olvasna erről a lehetőségről, kattintson ide:

3. Nincs egyedi hozzáadott értéked

Ha nem különbözteted meg magad a versenytársaktól, akkor szintén elavult a stratégiád. Ha valóban egyedülálló értéket szeretnél kínálni, akkor nem lehet ugyanazokat a víziókat és ajánlatokat hirdetni, amiket mindenki más is szokott.  Ha a honlapodon a kulcsszavak a „kiváló szolgáltatás”, „minőségi”, „széles körű termék”, „erős ügyfélfókusz” halmazokon belül mozog, akkor ideje leülni és kitalálni, mi a cég egyedisége. 

4. Túl sok fölösleges meetinget tartasz

A hagyományos, racionális szervezeti modellt jól ismerjük: túl sok megbeszélés és útbaigazítás terheli nap mint nap a munkatársakat és veszi el az idejüket, emellett hiányzik alsóbb szinteken a felhatalmazás. Ezeken a munkahelyeken a csapat sosem tudhatja pontosan mire lehet számítani, mert túl könnyen meg tud akadni egy folyamat.

 

 Az újfajta világlátással rendelkező vezetők már létrehozták a munkafolyamatok új formáit. A digitális lehetőségek kiaknázásának hála nincs kimondott hierarchia a munkahelyen, az online ellenőrizhetőség miatt az alkalmazottak bizalmat, önállóságot és szabad munkavégzést kapnak. Ezek az önmenedzselő szervezetek megmutatják, hogy bármilyen iparágról is van szó, sokkal produktívabb, lélekkel telibb és céltudatosabb is lehet a munka.


5. Túl sok időt töltesz az adminisztratív teendőkkel


Sok cég fölöslegesen küzd az adminisztratív terhek kihívásaival. Ma már a feladatok nagy százaléka automatizálható, tehát a teljesítmények számadatait és a szerződések racionalizálását hagyd a gépekre, és inkább foglalkozz  azzal, ami lényeges: hogyan adj el szolgáltatást, hogyan teremts értéket és élményt az ügyfélnek. Könnyebb új gondolatokat hozni a vállalat és a szolgáltatás életébe, ha nem kell szöszölni az ismétlődő feladatokkal. Nem utolsó sorban pihenni is több időd jut, ha pedig kipihentebb vagy, jobban tudsz dolgozni is!


6. Nem koordinálod hatékonyan az embereidet

Egy cég ereje és szilárdsága nem a termékeiben és a szolgáltatásaiban rejlik, hanem abban, hogy mennyire képes összefogni az embereit. Ez pedig bizony a vállalati kultúrán, és a szervezeti modellen múlik. A vezető dolga gondoskodni arról, hogy gyorsan, átláthatóan menjen a munkavégzés.

Mindezek mellett szintén hiba ha hagyod, hogy a beosztottaid:

  • túlhajtsák magukat

  • elfelejtsék a rövid és hosszú távú céljaikat

  • kihívások híján elkényelmesedjenek 

  • megálljanak a fejlődésben

  • abbahagyják az ötletelést

  • elfelejtsék, mennyire értékesek

  • ne kapják meg a nekik járó szellemi és anyagi jutalmat


A fentiek kiküszöbölése szintén hozzájárul ahhoz, hogy egy korszerűen működő vállalatod legyen.

Az elmúlt években rohamtempóban és radikálisan elkezdett átalakulni a szervezeti modell, mind a munkatársak koordinálásában mind a vállalati működésben. A változásoknak a megtervezése, előkészítése és bevezetése jelenti az egyik legnagyobb kihívást most a vezetők számára. 

Több éves tapasztalatunkkal ezekben segítünk partnereinknek, vágj bele még ma és kérd az ajánlatunkat!

Ha meg szeretnéd tudni, miért is való neked az Odoo vállalatirányítási rendszere, akkor kattints ide!


benne Odoo blog
Mire is jó a CRM?
érthetően, példákkal