Október hatodikán debütált az Odoo 15. Ebben a blogbejegyzésben megmutatjuk, hogy miért is lett ez a verzió az eddigi leghatékonyabb, legokosabb és legkollaboratívabb.
Tudtad, hogy átlagosan a vállalatok a munkanap 80%-át kommunikációval töltik? Az Odoo egyik célkitűzése az volt, hogy a csapatok hatékonyan együttműködve, közösen dolgozhassanak, így javítva a céges hatékonyságot, növelve a munka örömét.
Az Odoo nem csak egy menedzsment szoftver, hanem egy produktivitási eszközcsomag is, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy kevesebb idő alatt többet haladjanak. A hangsúlyt az emberi igényekre helyezték, így biztosak vagyunk abban, hogy mindenki megtalálja az egyedi szükségletének megfelelő modulokat, funkciókat. A legjobb az egészben, hogy bármire is van igény, az teljesen integrálódik a többi üzleti folyamattal.
Ha felkeltette az érdeklődésed, próbáld ki az Odoo 15-öt még ma az www.odoo.com/start oldalon. 😊
A munka új, együttműködésen alapuló módja
Túl hosszadalmas üzenetet pötyögni? Nos, akkor a Discuss videokonferencia megoldás rá. Nem kell többet Discord-ot, Zoom-ot vagy Jitsi-t használni. Mostantól csevegéssel, videókkal és képernyő-megosztással kommunikálhatunk kollégáinkkal, közvetlenül az Odoo-ból!
Hívás közben könnyedén lehet navigálni az adatbázisban és megosztani a szükséges információkat. A hívás nézete szükség szerint minimalizálható vagy maximalizálható a teljes képernyőn.
Az Odoo 15 már lehetővé teszi a közös szerkesztést is. Te és a kollégáid mostantól együtt dolgozhattok ugyanazokon a mezőkön, és valós időben frissíthetitek ugyanazt a tartalmat.
Az Odoo Discuss támogatja a belső és külső kommunikációt. Cseveghetsz páros vagy csoportos megbeszélés keretében. Szeretnéd feldobni, perszonalizálni az üzenetküldést? Az Odoo Discuss-ban küldhetsz üzenetreakciókat és az animált GIF-eket is!
Ctrl-K gyorsbillentyűk: Nem kell megjegyezned az összes gyorsbillentyűt, elég csak a
CTRL + K billentyűkombinációt használni, hogy megjelenjen a gyorsbillentyűk listája. Ennek segítségével villámgyorsan lehet navigálni a dokumentumok és a beszélgetések között.
CTRL + K billentyűkombinációt használni, hogy megjelenjen a gyorsbillentyűk listája. Ennek segítségével villámgyorsan lehet navigálni a dokumentumok és a beszélgetések között.
Weboldal-szerkesztő: Bemutatjuk az AI motort!
Érthető, hogy egy weboldal nulláról való indítása nehéz lehet, ezért az Odoo kifejlesztett egy mesterséges intelligencia motort, amely automatikusan megtervezi a weboldaladat. Mindössze 4 kérdésre kell válaszolni, kiválasztani egy színtémát (vagy feltölteni a vállalat logóját) és máris elkészül egy előre generált weboldal sablon.
Aki feltölti a márkája logóját, annak a logó színei automatikusan a weboldal sablonra kerülnek. Próbáld ki itt, ingyen.
Hatalmas előrelépés történt a sebesség és a teljesítmény tekintetében is: a weboldal készítő az Odoo 15-ben 35%-kal gyorsabb, mint az Odoo 14-ben!
A blokkokat is átdolgozták, hogy a sablonok széles palettája közül választhassunk. Minden építőblokk mostantól a téma színeivel rendelkezik, hogy a weboldal gyönyörű és letisztult legyen. Az egyik legújabb funkció a blokkoknál az adományozási blokk, azaz lehetőség van adományokat fogadni közvetlenül a weboldalról.
Modern arculatot a honlapodnak? Új formákat tudsz adni a képeid számára, a kiválasztott sablonokkal. Ez pedig még tovább is fokozható, ha a képeket alakzat-animációkkal keltjük életre. A háttér, a szöveg és a gombok színeihez be tudunk állítani színátmenetet. (A színválasztóhoz tartozik egy színátmenet-szerkesztő, lineáris (vagy körkörös) típussal, ezeket mind könnyen testre szabhatjuk.)
E-kereskedelem
A 15-ös keresési funkció lehetővé teszi az átfogó keresést a különböző termékek, kategóriák és blogok között. Szűrhetünk ár szerint, valamint testre-szabható szalagokat adhatunk a termékekhez, hogy kiemeljük őket a vásárlók számára.
Mostantól különböző lehetőségek állnak rendelkezésére a kosarak kezelésére is. Akár azt szeretnénk, hogy a vásárlók át legyenek irányítva a kosárhoz, akár nem, testre szabhatjuk a vásárlói folyamatokat. Érdekesség még, hogy az Odoo már támogatja az ajándékkártyákat is. Ezeket eladni és felhasználni is lehet az e-kereskedelemben és a salesben.
E-mail marketing
Az Odoo weboldal összes blokkfunkciója elérhető a hírlevél szerkesztőben is, így a hírlevél is kaphat egy modern köntöst. Könnyedén szerkesztheted a hírleveleket ugyanazokkal a funkciókkal, amikkel a honlapot is.
Modern értékesítési pont (POS)
Az Odoo 15 új funkciói megváltoztatják a kiskereskedők életét is. A kiskereskedők jobb szolgáltatásokat tudnak majd nyújtani, több időt tölthetnek a vásárlókkal, és ezáltal lehetőségük lesz arra, hogy növeljék a bevételüket. Minden POS funkció már közvetlenül a frontendben működik; a pénztárosoknak sem kell többé a backendbe menniük.
A POS az Odoo 15-ben azonnal működik. Közvetlenül csatlakoztatható a nyomtatóhoz, a pénztárgéphez és a fizetési terminálokhoz. Nincs szükség IoT-dobozra!
Számos UX és UI javítás is történt, mint például a pénztáros fül szürke jelölése, extra információk a számlákon és nyugtákon, borravaló javítási opció, figyelmeztetés a sokszorosan megnyitott munkamenetre és még sok más! A PoS Shop és étterem frissített és mobilbarát verzióját is élvezhetjük.
A kuponok és promóciók mostantól támogatottak mind az e-kereskedelemben, mind a POS-ban. Legyél te is papírmentes az Odoo-val! Az Odoo 15-ben nyomtatás helyett e-mailben is elküldhetjük a vásárlók nyugtáit.
Még egy értékesítési újdonság: az értékesítés utáni szolgáltatások lehetségesek az Odoo POS-on keresztül. A backend integrációval más alkalmazások, például az előfizetési, bérleti és javítási szolgáltatások előnyeit is kihasználhatjuk. Záróra van? Remek, kapunk egy összefoglaló jelentést az értékesítési munkamenet során történt összes értékesítésről és kifizetésről. 😉
Készletkezelés és gyártás
Az Odoo 15-ben a raktári műveleteket a következő 7 alapelv köré tervezték: minimális érintkezés a termékekkel, egyirányú áramlás, készlet a megfelelő helyen, megfelelő mennyiségű készlet, optimalizált munkaerő, minimális hibák, gyors és megbízható folyamatok.
A nyersanyag átvételtől a kész termékig optimalizálták az érintkezési pontok számát. A raktárkezelő rendszerek többsége körülbelül 7-8 érintkezési ponttal rendelkezik. Az Odoo 15-ben ezt árunként 3-4 érintkezési pontra csökkentették.
Több áruházról lenne szó? Nem probléma, az Odoo gondoskodik róla. Az Odoo több raktárkezelő rendszert (WMS) is működtethet. Egyirányú áramlást terveztek, hogy biztosítsák a könnyű szervezést és minimalizálják az alkalmazottak által megtett távolságot. Az áru tárolás optimalizálásával a raktár üzemeltetésére szánt idő akár 20-30%-át is megtakaríthatjuk.
Az Odoo 15-ben mostantól több felhasználó is megtekinthető egyszerre a feladatoknál, illetve lehet hívásokat kezdeményezni az alkalmazáson belül (hang és videó). Ez szuper praktikus a terepen dolgozó alkalmazottak számára.
A Projektekben mostantól automatikusan újra-tervezhetjük a függő feladatokat, főként ha van átfedés, valamint külön is lehet kezelni a terméksablont és a hozzá tartozó dokumentumváltozásokat. Ezenkívül az IoT-doboz mostantól támogatja az OPC UA új protokollt.
Még gördülékenyebb számviteli folyamatok
Hivatalosan is búcsút inthetünk a vevői számlák kézi feldolgozásának, mivel az Odoo 15-ben elérhetővé vált az OCR. Emellett megújult az számla-egyeztető eszköz is. Alapértelmezési mód szerint az Odoo részben egyeztetni fogja a számlákat. Részletfizetés esetén a fizetési tolerancia mechanizmusnak köszönhetően teljes mértékben egyeztetheti a számlákat, és megadhatja az aktuális különbözet ellenértékét.
Mostantól a Táblázatokon is együttműködhetünk a kollégákkal. A kollaboratív címkék elérhetőek.
Az Odoo mind a 9 irodáját saját könyvelési alkalmazással kezelik. Könnyedén, zökkenőmentesen kezelik a számlázási folyamatot annak ellenére, hogy több forrásuk, különböző áfa-szabályozásaik vannak. Az Odoo 15 támogatja azokat a cégeket, amelyeknek külföldi áfát kell felszámítaniuk, és külföldi országokban kell az áfát bevallaniuk.
Az EU-n belüli távértékesítés funkció segít, hogy az ügyfél/vásárló részére az adott országnak megfelelő áfakulcsot alkalmazzák a cégek. Csak létre kell hozni az új adópozíciókat és konfigurálni.
Az új funkciókkal egyetlen kattintással exportálhatjuk az áfabevallásokat. Minden olyan vállalat, amely több áfa-számmal rendelkezik, mostantól egyetlen jogi személyhez kötheti azt, vagyis az összes adóbevallását azonnal egy cégben kaphatja meg.
Az Odoo 15 Könyvelőprogramhoz vadonatúj műszerfal áll a cégek rendelkezésére. Mostantól munkaterületekkel és címkékkel is lehet szervezni, könnyű feltölteni a dokumentumokat és kicserélni azokat az ügyfelekkel. Nagyon hasznos, hogy tömeges műveleteket végezhetünk és integrálhatunk mindent a könyveléssel.