Planet Odoo - Fogászati Klinika a Digitális Korszakban

Hogyan Segít az Odoo a Hatékonyabb Működésben?

Hogyan segít az Odoo a fogászati iparágban? Egy sikertörténet Egyiptomból

A vállalatirányítási rendszerekről általában az ipari és kereskedelmi szektorok jutnak eszünkbe, pedig az egészségügy is rengeteget profitálhat a digitális átalakulásból. A legújabb Planet Odoo podcast epizódban Richard Shall beszélgetett Dr. Ashraffal, az egyiptomi Integrated Dental Clinics tulajdonosával és professzorával, aki részletesen bemutatta, hogyan segítette az Odoo rendszer a rendelője működését. Az ő története remek példa arra, hogy a megfelelő szoftvermegoldás hogyan növelheti a hatékonyságot és csökkentheti a költségeket, még egy kis magánklinika esetében is.

A kezdeti nehézségek: manuális adminisztráció és nehézkes készletkezelés

Dr. Ashraf 1995 óta működteti rendelőjét, és az évek során több fejlődési szakaszon ment keresztül. Kezdetben minden adminisztráció papíralapon történt, majd 2002-ben egy saját fejlesztésű Excel-alapú rendszert kezdett használni. Bár ez már jelentett némi előrelépést, még mindig sok időt vett igénybe az adatfeldolgozás és az elemzés. Ahogy a klinika növekedett, egyre nagyobb problémát okozott az inventarizáció és a beszerzés nyomon követése. Dr. Ashraf rájött, hogy a beszállítók sokkal előrébb jártak a digitalizációban, és emiatt hátrányba került a tárgyalások során. Az árak gyors változása miatt nehéz volt összehasonlítani az egyes időszakok beszerzési költségeit, ami miatt gyakran előfordultak felesleges kiadások.

A váltás az Odoo-ra: automatizáció és hatékonyabb döntéshozatal

Az igazi fordulópont akkor érkezett el, amikor Dr. Ashraf bevezette az Odoo-t a klinikáján. A rendszer lehetővé tette, hogy átláthatóan kezelje a készleteit, automatizálja a beszerzési folyamatokat, és jelentősen csökkentse az adminisztrációs terheket. Az egyik legnagyobb előny az volt, hogy a beszerzéseket már nem manuálisan kellett intézni, hanem egyszerűen ki lehetett küldeni az ajánlatkéréseket több beszállítónak, majd az Odoo segítségével összehasonlítani az ajánlatokat. Ez korábban rengeteg papírmunkát és manuális összehasonlítást igényelt, ami nemcsak időigényes, hanem pontatlanságokat is eredményezett.

Az Odoo rugalmas testreszabhatósága szintén hatalmas előnyt jelentett. Dr. Ashraf például az inventarizáció során egyedi megoldást alakított ki: a különböző gyártók azonos termékei esetében variánsokat hozott létre, így egyszerűbbé vált a készletkezelés. Emellett az automatikus újrarendelési szabályok segítségével jelentősen csökkentette a felesleges készleteket, ezáltal növelve a klinika likviditását.

Pontosabb költségszámítás és jobb árazás

A digitális rendszer egyik legnagyobb előnye, hogy pontosan nyomon lehet követni az egyes eljárásokhoz szükséges anyagmennyiséget. A fogászati beavatkozások árazása nem egyszerű, hiszen az anyaghasználat folyamatosan változik. Az Odoo által generált kimutatások azonban lehetővé tették, hogy Dr. Ashraf pontosabban meghatározza az egyes kezelések költségeit. Például egy háromórás kezelés esetén kiszámíthatta az anyagköltséget és a fix költségeket, így pontosabban tudta beárazni a szolgáltatásait, ami versenyképesebb és igazságosabb árképzést tett lehetővé.

A következő lépés: ügyfélkapcsolatok menedzsmentje

Miután sikeresen optimalizálta a beszerzési és készletgazdálkodási folyamatokat, Dr. Ashraf következő célja az ügyfélkapcsolatok jobb menedzsmentje lett. A CRM modul segítségével nyomon követi a páciensek látogatásait, és azokat is megszólítja, akik korábban érdeklődtek, de még nem vették igénybe a szolgáltatásait. Bár a fogászati marketing hagyományosan visszafogottabb, a személyes kapcsolatépítés és az ügyfélutánkövetés révén növelni tudja a páciensek elköteleződését.

Miért érdemes az Odoo-t választani?

Dr. Ashraf szerint az Odoo legnagyobb előnye, hogy testreszabható és integrált rendszert kínál. A fogászati iparágban elérhető szoftverek gyakran merevek és nem engedik meg a felhasználónak, hogy saját folyamataira szabja a működésüket. Az Odoo viszont lehetővé teszi, hogy a vállalkozás igényeihez igazítva automatizáljuk és hatékonyabbá tegyük a mindennapi munkát.

Ahogy Dr. Ashraf fogalmazott: „Azok, akik még nem használják az Odoo-t, sokat veszítenek. Azok pedig, akik már használják, próbálják ki a lehető legtöbb funkciót, mert mindig lehet találni valamit, ami még jobban segíthet.”

Ez az Odoo Planet podcast legújabb kivonata volt. Ha szeretnéd meghallgatni az egész beszélgetést, vagy elolvasni a teljes átiratot, kattints ide: https://www.odoo.fm/2108856/episodes/14152115-inventory-management-in-dental-care-customer-testimonial

Ha Te is szeretnél magadnak egy ilyen szuper új rendszert, akkor foglalj konzultációs időpontot 
nálunk! 

benne Odoo blog
Plent Odoo - A Hacking Mestere
Hogyan Védi az Odoo a Rendszereit?