Az Odoo világa sokkal mélyebb és összetettebb, mint elsőre gondolnánk. Ebben a különleges podcast epizódban Nick és Emilia veszik górcső alá, hogy milyen is a valóságban dolgozni ebben a dinamikus és gyorsan növekvő szoftverfejlesztői környezetben.
Nick, akit sokan az "Odoo hírnökének" is neveznek, valójában a Buffalo-i irodában kezdte pályafutását. Buffalo, egy dinamikusan fejlődő város az Egyesült Államok New York államában, kiváló helyszínnek bizonyult egy innovatív tech cégnél dolgozó számára, mint amilyen az Odoo. A városban egyre növekvő tech közösség formálódik, és az Odoo iroda élen jár ebben a mozgalomban.
Nick elmesélte, hogy amikor először csatlakozott az Odoo-hoz, meglepődött a Buffalo-i iroda dinamikus és kollaboratív atmoszférájától. A csapat összetétele sokszínű, több nemzetiségből és háttérből érkező tehetségeket vonzva, ami azt mutatja, hogy az Odoo elkötelezett a sokféleség és az inkluzivitás mellett. Ebben az inspiráló környezetben Nick gyorsan érezte, hogy növekedhet és tanulhat, míg hozzájárul a cég sikeréhez.
A Buffalo-i iroda különlegessége a design és a funkcionalitás kombinációja. Nagy, nyitott terek, üvegpartíciókkal és modern munkaállomásokkal, ahol az alkalmazottak szabadon mozoghatnak és együttműködhetnek. A közösségi területek, mint például a központi kávézó, lehetővé teszik a csapatok számára, hogy szünetet tartsanak, ötleteket cseréljenek, vagy csak egy kávét igyanak egy stresszes munkanap során.
De ami Nick számára a legmegkapóbb a Buffalo-i irodában, az a kultúra. Hangsúlyozta, hogy az Odoo nemcsak egy munkahely számára, hanem egy hely, ahol barátokat szerzett és valódi kapcsolatokat alakított ki. A Buffalo-i iroda élen jár az olyan kezdeményezésekben is, mint a heti tech találkozók vagy a közösségi önkéntes programok, amelyek segítik az alkalmazottakat abban, hogy közelebb kerüljenek egymáshoz és a közösségükhöz.
Ebben a környezetben nem meglepő, hogy Nick gyorsan előléptetésben részesült és mostanra az egyik vezető szereplővé vált az Odoo-n belül. Mindazonáltal, bárhol is van a világon, a Buffalo-i iroda és annak közössége mindig a szívéhez fog közel állni.
Nick bemutatta az Odoo közösségét. Elmondta, hogy ez a közösség különleges és egyedülálló a vállalati világban. Sok szoftverfejlesztő közösség látja magát csak egy eszközként, de az Odoo közösség tagjai szorosan együttműködnek, nemcsak a fejlesztésben, hanem a vállalat kulturális és társadalmi életében is. Az új modulok létrehozása, vagy a meglévők javítása mellett az ilyen közösségi tevékenységek hatalmas értéket teremtenek a cégnek.
A beszélgetés tovább folytatódott az Odoo üzleti modelljével, ami Nick szerint az egyik kulcsa a cég sikerének. Az Odoo az Open Source modellre épít, de emellett kereskedelmi verziójú termékeket is kínál. Ez a kombináció biztosítja az Odoo fenntarthatóságát és hosszú távú stabilitását. Miközben az ingyenes platformot fejleszti és támogatja, a kereskedelmi termékek értékesítése által fenntartható bevételi modellt alakít ki.
Az Odoo Akadémia is szóba került, ami a cég egyik leglenyűgözőbb kezdeményezése. Az akadémia nem csak tréningeket és tanfolyamokat kínál, de egy olyan platformot is biztosít, ahol a fejlesztők és felhasználók megoszthatják tudásukat és tapasztalataikat. Nick hangsúlyozta, hogy az oktatott felhasználók így sokkal hatékonyabban tudják majd használni az Odoo-t. Mondjon el egy jó történetet, amely bemutatja a személyiségét. Egy olyan személyes történetet írjon a potenciális ügyfeleknek, ami segíteni fogja abban, hogy kapcsolatot teremtsen velük. Ebben a kis bejegyzésben megmutatja, hogy milyen szavakat és kifejezéseket kedvel. Írjon a saját szemszögéből, ne valaki más tapasztalatáról.
A nagyszerű történetek mindenki számára ugyanolyanok, még akkor is ha egy ember részére írták őket. Ha egy széles célközönségnek próbál írni, a története hamis és unalmas lesz. Senkit sem fog érdekelni. Írja meg inkább egy személynek. Ha ezt ő valódinak éli meg akkor a többieknek is az lesz.
Ahogy a beszélgetés előrehaladt, az Odoo jövőképéről és terveiről is szó esett. Nick nagy hangsúlyt fektetett arra, hogy a cég folyamatos innovációt és fejlesztést tervez. Az Odoo nem elégszik meg a jelenlegi piaci helyzetével, hanem ambíciózus célkitűzésekkel rendelkezik a közeljövőre nézve. Számos új funkciót és fejlesztést terveznek bevezetni a rendszerbe, amelyek segítségével még több vállalatnak nyújthatnak megoldást. De nem csak a terméki fejlesztésekre koncentrálnak: az Odoo globális terjeszkedési tervei is vannak, hogy minél több piacra be tudjanak lépni.
A következő téma, amit Emilia hozott fel, az Odoo globális jelenlétéhez kapcsolódott. Megtudhattuk, hogy a vállalat milyen stratégiákat alkalmaz különböző régiókban, hogy milyen kihívásokkal és lehetőségekkel találkoznak különböző kultúrákban. Nick megosztotta velünk, hogy az Odoo nem csak egy szoftver, hanem egy kultúra is. Ahhoz, hogy sikeresen bevezessék a platformot egy új piacon, fontos, hogy megértsék az adott piac specifikumait és kulturális sajátosságait. Emilia és Nick beszélgetése során kiderült, hogy ez az adaptációs képesség az egyik legnagyobb erőssége az Odoonak.
Végül, de nem utolsósorban, az Odoo környezettudatossága és társadalmi felelősségvállalása került a beszélgetés középpontjába. A vállalat nagy hangsúlyt fektet a fenntarthatóságra, nem csak üzleti modelljükben, hanem a mindennapi működésükben is. Nick bemutatta azokat a kezdeményezéseket, melyekkel az Odoo hozzájárul a környezetvédelemhez és a társadalmi jóléthez. Például zöld technológiák alkalmazásával csökkentik ökológiai lábnyomukat és támogatnak különböző jótékonysági projekteket világszerte.
Összességében a podcast egy mély betekintést nyújtott az Odoo világába, ahol nem csak egy szoftvert ismerhettünk meg, hanem egy közösséget, egy kultúrát és egy vállalatot, mely nagy hangsúlyt fektet az innovációra, adaptációra és társadalmi felelősségvállalásra.
Felkeltettük az érdeklődésed? Hallgassad meg az epizódot itt!
Ha szeretnél többet tudni az Odoo-ról, akkor foglalj nálunk időpontot!