Az Online ERP sikersztorija

Odoo Partner bemutatkozás

Büszkén jelentjük be, hogy az Odoo hivatalos oldalán erre a linkre kattintva megtalálhatjátok a cégünkről készített sikersztorit. Gold Partnerként hálásak vagyunk, hogy az Odoo közösség részesei lehetünk!

A partner cégek kezdeteit, motivációit és egyediségeit górcső alá vevő bemutatkozó sorozat márciusi jelöltje az Online ERP lett. Ennek a magyar verzióját itt közöljük:

Több mint 10 éve, 2010-ben kezdődött utunk a belga fejlesztésű Odoo-val, miután felfedeztük, hogy az időigényes, ismétlődő feladatokat ki tudjuk váltani egy olyan felhasználóbarát szoftverrel, amely képes automatizálni a feladatokat. A kezdetekben még teljes körű informatikai szolgáltatást nyújtottunk, bár a célunk azóta is állandó: segíteni abban, hogy a vállalatok elérjék üzleti céljaikat. Tevékenységünk között volt a rendszerek magas színvonalú működtetése, valamint korszerű weboldalak és webáruházak létrehozása is. Az Odoo csak egy volt a sok üzleti opció közül, amiket felajánlottunk az ügyfeleknek, bár csapatunk már akkor is aktívan használta a szoftvert a mindennapi belső műveletekhez. 

Odoo • Kép és szöveg

2019-ben született meg hivatalosan az Online ERP. Az Odoo éves konferenciája, a 2019-es Odoo Experience óriási hatással volt a cégünk alapítóira. Az eseményen való részvétel még elkötelezettebbé tette az elképzelésünket, hogy a jövőben az Odoo Enterprise felé nyissunk. A kizárólag Odoo-val foglalkozó Online ERP két cégünk egybeolvadásával jött létre: az I3 Rendszerhaz Kft. és az Online Office Kft. egyesítette tudását, hogy egyedi és komplex Odoo-megoldásokat nyújtsunk az ügyfelek számára.

Cégünk küldetése, hogy az Odoo segítségével egyszerűbbé, gyorsabbá és költséghatékonyabbá tegyük a vállalatok belső irányítását. Jelenleg 15 ember dolgozik az Online ERP-nél. Hat főállású fejlesztő, öt szaktanácsadó, egy webfejlesztő, egy marketing szakértő, egy operatív vezető és egy értékesítő. A csapat összetétele a pályakezdőtől a tapasztalt rókáig nagyon vegyes. Mivel a vállalatunk 2010 óta dolgozik az Odoo-val, úgy gondoljuk kiforrott tapasztalattal rendelkezünk a vállalatirányítási rendszerek terén, és ezt a tudást minden ügyfélnek szívvel-lélekkel át is adjuk.

Odoo • Kép és szöveg

Cégünk az Odoo belső alkalmazását a 8. verziótól kezdte, ma pedig már a legújabb verziót használjuk, és szinte minden modult igénybe veszünk az MRP kivételével. Tíz évvel ezelőtt még sok időt töltöttünk a specifikálással, a tervezéssel és a különböző fejlesztésekkel. Ma Odoo Gold partnerként a hivatalos Odoo módszertan mentén valósítjuk meg a projekteket, és ennek köszönhetően sokkal gyorsabban is működünk. A projektek megvalósítási ideje a lehető leggyorsabb, de változhat a vállalat méretétől függően. A megvalósítás egy héttől kezdve akár 4 hónapig is eltarthat. A legnagyobb problémával vagy hiányossággal kezdünk foglalkozni, és onnantól lépésről-lépésre haladunk. A vállalatunk már számos ügyfél számára valósított meg projekteket; a kis webshopoktól kezdve az óriás gyártó cégekig.

Néhány hónappal ezelőtt volt az egyik legemlékezetesebb projektünk. Eleinte a feladat viszonylag egyszerűnek tűnt; egy jelenleg is futó open source Odoo 11-es rendszer migrálása üzleti (Enterprise) környezetbe. Évtizedes tapasztalataink alapján azonban gyorsan rájöttünk, hogy az ördög a részletekben rejlik. Az egyik nehézség, amellyel a partnernél szembesültünk, hogy nincs hozzáférésünk ahhoz az adatbázishoz, amely 1300 partnert, 800 terméket, 4500 számlát, 1100 bankszámlakivonatot és 21 000 szériaszámot tárolt. Tehát az újbóli rögzítésre nem volt lehetőség, nehezítésnek pedig egy hónapos határidőt szabtak meg. Ez bizony hosszú éjszakákat jelentett az Online ERP fejlesztői számára. A kihívást az jelentette, hogy a kapacitásaink végesek és emellett a migráció mellett még más folyamatban lévő projektjeink is voltak, vagyis nehéz volt minden erőforrást az egy hónapos határidő betartására fordítani. Végül azonban az erőforrások átalakítása és az ügyfelekkel folytatott tárgyalások után az Online ERP-nek sikerült véglegesítenie a projektet, amely végül nagy sikert aratott és kellően bizonyítja képességeinket.

Ebben a bejegyzésünkben korábban részletesen írtunk a fent említett projektről.

Az Odoo-val való együttműködésben az a legjobb, hogy olyan termékkel dolgozunk, amelyben feltétel nélkül hiszünk, így az értékesítési csapatnak nincs különösebb problémája a termék eladásával. Az Odoo ugyanis eladja magát.

 Amikor a projekt élesítése után visszajelzést kérünk az ügyfelektől, nagy örömünkre nagyszerű és elégedett véleményeket adnak. Kiemelt célunk, hogy láthassuk az ügyfél mosolyát. Nincs is jobb, mint egy boldog ügyfél!

Odoo partnerként néhány fontosabb tanulságunk:

  • Hosszú távra tervezni, nem csak a rövid távú célokra gondolni, miközben az ügyfelek igényeire koncentrálunk. 

  • Fontos biztosítani, hogy a felhasználók magabiztosak legyenek, ezért elengedhetetlen megfelelő oktatást biztosítani számukra, online és személyes formában egyaránt. 

  • A nehézségeket nem kihívásként kell kezelni, hanem növekedési, fejlődési lehetőségként.

  •   A profi szakértelem csak hosszú idő alatt érhető el, viszont a körülmények gyorsan és állandóan változnak. Ezért fontos, hogy naprakészek legyünk és időben reagáljunk az újdonságokra. Az Online ERP-nél mi ezt úgy menedzseljük, hogy folyamatosan figyeljük a trendeket, részt veszünk az Odoo eseményeken és konferenciákon, és fókuszálunk arra is, hogy a csapat megőrizze a kíváncsiságát a munkájával szemben.

Odoo • Kép és szöveg


Ma az Online ERP-vel számos online platformon jelen vagyunk, és minden tevékenységünk az Odoo eszméit képviseli.

 Az, hogy kizárólagosan az Odoo-t értékesítjük, az egyik legjobb döntés volt, amelyet meghoztunk: valóban hiszünk abban, hogy az ERP piac jövője az Odoo. Imádjuk bemutatni az Odoo-t olyan embereknek, akik még soha nem hallottak a rendszerről. Biztosak vagyunk benne, hogy az újonnan érkezők gyorsan válnak majd Odoo-rajongókká. 

Tanácsunk az új Odoo-partnerek számára az, hogy biztosítsanak inkább kevesebb ügyfél számára magas színvonalú szolgáltatást, ahelyett, hogy nagy mennyiségű ügyfelet próbálnának kiszolgálni alacsonyabb minőségben. Ezenkívül az új partnerek szánjanak időt arra is, hogy egy hivatalos Odoo partnerrel dolgozzanak együtt és tanuljanak tőle. Az Odoo partnerhálózata nagyszerű forrás, amit ki kell tudni használni!

benne Odoo blog
8 ok, amiért érdemes Odoo 14-re frissíteni
Miben különbözik az Odoo 14?