COVID-19 utáni HR eszköztár

Hogyan mozdítsuk ki munkatársainkat a távmunka kényelméből?

A 2020-ban útnak indult koronavírus járvány sok vállalat és munkavállaló életét felborította. Míg a home office és a rugalmas munkabeosztás lehetősége 2020 előtt kiváltságnak számított, március után nagy sebességgel vált a mindennapi valósággá. Ám nem minden cég tudott gyorsan és megfelelően reagálni. Mi szerencsére kiváltságos helyzetben lehettünk, mert már akkor digitálisan működtünk. Egyik napról a másikra átálltunk a home office-ra, és a csapat hónapokig otthonról végezte a feladatait. Mi készen állunk arra, hogy ezt bármikor megismételjük. És te?

Fontos vállalati kompetenciák

A modern, digitális működésre készen álló cégek képesek voltak hatékonyan biztosítani csapatuknak a gördülékeny munkavégzés feltételeit.  A távmunkában nagy segítségre voltak az olyan online vállalatirányítási rendszerek, mint az Odoo. Egy vállalatirányítási rendszer megadja azt a keretet, ami meg van az irodában, de mégis rugalmasabb, kényelmesebb módon: a vezető kezében ott a kontroll és ellenőrizhetőség, a munkavállaló pedig haladhat a kijelölt teendők mentén, akár a saját nappalijából. A vírus alatt heti online meetingeken egyeztettük a feladatokat, amiket aztán megtaláltunk az Odoo rendszerünkben. 

Ha kíváncsi vagy, hogyan segített a belga rendszer átlendülni az irodai karantén nehézségein, olvasd el ezt a bejegyzésünket.

Nem csak a digitális kompetencia volt elengedhetetlen a vállalatok irányításában: azok a vezetők, akik számára prioritás volt a munkavállalóik biztonsága, és akik folyamatos tájékoztatást adtak a várható működési változásokról (emellé még meg is hallgatták a csapat véleményét!) azok a vállalatok a munkavállalói elkötelezettség növekedését tapasztalhatták. Az Online-ERP-nél kifejezetten prioritás volt az össznépi meetingek megszervezése is, ahol nem csak munkáról, hanem a személyes történésekről is beszélgettünk, pont úgy, mint korábban az irodában. Természetesen nem ugyanaz a kettő, de fent tudtuk tartani a munkamorált és ápoltuk a személyes kapcsolatokat. Valaki szeretett így dolgozni, valaki nem annyira, de az biztos hogy megszoktuk az új életmódot.

A vírus visszaszorításával és a vakcinák terjedésével azonban lassan, de biztosan mindenhol vissza fog állni a rend a korábbi kerékvágásba. Ezért fontos átgondolni a következőket:

Milyen hozzáadott értékekkel lehet visszacsábítani az irodába a csapatot? 

Hogyan motiváljuk, milyen vezetői eszközökkel a munkavállalókat?

2021-re az irodai munkát végző alkalmazottak annyira megszokták az otthoni munkavégzést, hogy sokan inkább felmondtak, mint hogy visszamenjenek az irodába 9-17 órás beosztással. 

A PwC éves nemzetközi riportja szerint a megkérdezett munkavállalók 65%-a állítja, hogy a stressz és a szorongás negatívan hat a munkamoráljukra, 59%-uk pedig kiemelte, hogy ebben a munka-magánélet aránytalansága nyom legnagyobbat a latba. Ha eddig ezt vezetőként nem vetted figyelembe, akkor pont itt az ideje! 

Minden veterán vezető tapasztalta már, hogy a munkavállalók jóllétének csökkenése fenyegetheti a vállalat teljesítőképességét. Az Odoo-nak hála mi megtehetjük azt, hogy egy-egy kollegánk vidékről dolgozik és nem okoz gondot az alkalmankénti home office sem. A legtöbben már visszajöttünk az irodába, és igyekeztünk olyan környezetet teremteni, hogy a visszatérés jó érzés legyen mindenkinek.

Összegyűjtöttük azokat a HR eszközöket, amelyek segítenek fenntartani a motivációt és az irodába való visszatérést egy izgalmas új lehetőséggé alakítják, hogy a munkahely biztonsági háló legyen, nem pedig bilincs.

COVID utáni HR praktikák

A HR praktikák 3 fő kategóriára oszlanak: új kihívások felállítása, a vállalati kultúra rugalmasabbá tétele és a közösségi élmény fokozása.

A listánk pedig a következő:

1. Új fejlődési lehetőségek, képzések 

2. Bevonás a döntési folyamatokba, forgatókönyv változatok felvázolása (csoportszavazások)

3. Tudásmegosztás, új munkaeszközök, tehermentesítés digitalizációval (pl. Odoo fejlesztések)

4. Kis lépésekben való változások, fokozatos visszaállás (ennek fontosságáról ebben a bejegyzésünkben olvashatsz)

5. Közösségi élmények akár hibrid formában is, pl. online és offline csapatépítés, online kvízjátékok 

6. Új hozzáadott plusz élmény az irodában, a biztonsági háló megerősítése (nagyobb iroda, pihenő szoba, extra ízesítésű kávék stb.)

7. Rugalmas, személyre szabott vállalati kultúra 

8. Folyamatos transzparencia, partnerségi megközelítés

9. Hosszabb szabadság kivétele egyben, a feltöltődésért


Pár tipp, amit mi bevezettünk: nálunk kötelező volt a nyári 2 hetes szabadság, hogy mindenki kellően kipihenhesse magát, az irodában pedig elhelyeztünk egy frissen őrlős kávégépet, Frei Cafe kávé különlegességekkel. (Mindenki nagy örömére!)


Itt az idő a reformra!

A vállalati működés innovatív megreformálására soha nem volt ennél jobb alkalom. A hosszú távú fejlődés kialakítása elengedhetetlen a vállalatok életében. Legfontosabb tanácsunk, hogy a vezetők gondolják át a hibrid működés megoldásait és folyamatosan, empatikusan gondolkodjanak a munkavállalóik jólétéről. Az Online-ERP hasznos tapasztalatokat tud átadni új stratégiai irányok felállításában.

Egy jól működő vállalatirányítási rendszer hatalmas versenyelőnyt jelent az ingatag időszakokban. Az Odoo segít nem csak magasabb bevételt, de nagyobb belső elégedettséget is elérni. 

Szeretnék Odoo-t, foglalok konzultációs időpontot!


benne Odoo blog
Bemutatjuk az Odoo felhőplatformot
Ismerd meg az Odoo.sh-t!