Sales modul az Odoo-ban

mit és hogyan lehet, példákkal

Ebben a cikkben arról fogok írni, hogy az általunk is használt Odoo rendszerben mit és hogyan lehet megvalósítani a Sales modul által. Számomra az értékesítési folyamat rettentően hosszú, mert egy-egy értékesített rendszer megrendelése hatalmas felelősség.

Mivel a Vevőink tulajdonképpen minimálisan 5-7 évre tervezik a rendszer használatát, nyilvánvalóan körültekintően szeretnek választani. Az ERP-k piaca is telített, kezdve a kisebb magyar kezdeményezésektől egészen a multik által választott SAP vagy Navison rendszerekig. Szóval mondhatni nem vagyunk könnyű helyzetben. Azonban most nem arról szeretnék írni miben is van előnyünk, hanem csak azt akartam szemléltetni, hogy maga az értékesítési folyamat 5-7 hónapig is eltarthat időben. Ezt egy jó rendszer nélkül nehézkes lenne követni. Ezért választottuk mi is az Odoo 13 Enterprise megoldását.

A sales modul tulajdonképpen onnan veszi át a stafétabotot a CRM-től, amikor létrehozzuk első árajánlatunkat az ügyfél számára.

Amennyiben a CRM-ről is szeretnél bővebb információt, kattints ide!

 

Azt gondolom, hogy az árajánlatod egy szuper külsejű sablonból készüljön, termékeid előre definiálva legyenek, manapság szinte elkerülhetetlen. Sajnos nincs idő arra a mai világban, hogy egyesével, rengeteg idő eltöltésével mindenki számára egyesével külön-külön készíts árajánlatot.

Természetesen az Odooban is rengeteg segítség áll a rendelkezésedre. Az előre létrehozott sablonokat pillanat alatt tudod egyedivé tenni, ráadásul a Weboldal modul felhasználásával, igazi 21. századi megoldást mutathatsz. Html-ben tudod küldeni az ajánlatod, ami gyakorlatilag annyira lehet szuper designos mint egy mai weboldal. A pdf is a múlté már. Igen, egy weboldalra érkezik majd a vásároló, amit akár majd online aláírással el is fogadhat. Ezt a megoldást a SIGN modul segítségével oldjuk meg. Erről a lehetőségről később majd külön cikket is írok.

Ez a megoldás forradalmi és rengeteg lehetőséget rejt magában, ugyanis ha valaki egy weboldalra érkezik látogatóként, azt könnyű utókövetni (tracking) és monitorozni. Lehetőség nyílik kifejezetten az ajánlatról chatelni, módosítani realtime (nem kell új ajánlatot küldeni) és persze elfogadni.

Az automatizálás is megoldva a rendszer által. Amennyiben interakció történik az oldalon, az egész tevékenységfolyamatot tud elindítani.

Például, ha a mi árajánlatunkat elfogadod, azaz online aláírod a megrendelést, azonnal létrejön egy projekt, előre meghatározott feladatokkal. A megfelelő projektfelelős kap egy értesítést is a feladatai mellé. Terméktől függően kiállításra kerül egy számla, melyet már csak jóvá kell hagyni.

Amennyiben részletesebben szeretnéd megismerni az általunk használt Odoo vállalat irányítási rendszert, regisztrálj ingyenesen az Odoo Akadémiánkhoz itt

 

benne Odoo blog
Kinek kell a VÁLLALATIRÁNYÍTÁSI RENDSZER?
3 főtől ajánljuk, példákkal