Marketingautomatizálás az Odoo-val

Hogyan legyen hatékony és személyre szabott a kommunikációd?

Marketingautomatizálás az Odoo-val: hogyan legyen hatékony és személyre szabott a kommunikációd?

A Planet Odoo podcast legújabb epizódjában Charline, az Odoo marketingalkalmazásainak szakértője mutatta be, hogyan segít az Odoo a marketingautomatizálásban – azaz abban, hogyan kommunikálj ügyfeleiddel a megfelelő időben, a megfelelő csatornán, a lehető legnagyobb hatással.

Mi az a marketingautomatizálás?

Egyszerűen fogalmazva: olyan technológiák és szoftverek alkalmazása, amelyek automatizálják az ismétlődő marketingfolyamatokat. Ilyen lehet egy üdvözlő e-mail kiküldése regisztráció után, vagy egy emlékeztető email egy elhagyott kosár esetén. Az Odoo marketing automation alkalmazása lehetővé teszi, hogy ne neked kelljen még egyszer külön emailt írnod minden egyes ügyfélnek – a rendszer helyetted dolgozik.

Miért érdemes bevezetni a marketingautomatizálást?

Az automatizált kampányok nemcsak időt takarítanak meg, hanem jobb ügyfélélményt is nyújtanak, miközben mérhető válaszokat adnak a marketing befektetések megtérüléséről. Ráadásul minden aktivitás a vásárlói viselkedéshez igazítható: ha valaki nem nyit meg egy emailt, kaphat egy emlékeztetőt; ha rákattint, akkor egy újabb, releváns tartalmat.

Kezdj egyszerű kampányokkal

Az egyik legegyszerűbb bevezetési lehetőség az elhagyott kosárra érkező email kampány, amely az Odoo webshop beállításaiban egyetlen pipa bejelölésével aktiválható. Ezt követhetik további automatizmusok, mint üdvözlő emailek új feliratkozóknak, emlékeztetők webinár előtt vagy épp promóciók hosszabb inaktivitás után.

Személyre szabott kampányok, valódi eredmények

Az Odoo marketing automation kampányai alapvetően négy elemre épülnek:

  • Target: Ki a célcsoport? Pl. akik egy bizonyos terméket vásároltak.
  • Filter: További szűrések, pl. csak azok, akik 2 hónapja nem vásároltak.
  • Activity: Mi történjen? Pl. email vagy SMS kiküldése.
  • Timing: Mikor? Pl. vásárlás után 2 órával, vagy 30 nappal.

Mindehhez dinamikus tartalom is társulhat

Az Odoo dinamikus helykitöltői lehetővé teszik, hogy minden üzenetben személyes megszólítást használj, sőt, az új verzók már azt is tudják, hogy csak a keresztnevet említsd, ne a teljes nevet. A statisztikák szerint a személyre szabott üzenetek lényegesen jobb konverziót hoznak.

Mindig aktív vagy egyszeri kampányok?

Az Odoo lehetőséget ad hosszútávú (always-on) és egyszeri (ad-hoc) kampányok indítására. Előbbi az ügyfél életciklusához igazodik (pl. inaktivitás után kupon), míg utóbbi alkalmi akciókhoz, eseményekhez ideális (pl. újnepi SMS kampány).

Kész sablonok és teljes szabadság

Az Odoo új sablonokat is biztosít a leggyakoribb esetekhez, mint például a double opt-in megerősítés. Ugyanakkor bármilyen saját kampányt is létrehozhatsz, teljesen testre szabva üzeneteidet és szegmenseidet.

Gyakorlati tanácsok a sikeres kampányért

Charline szerint a sikeres marketingautomatizáció kulcsa:

  • Legyen egy értelmes és tiszta cél
  • Szegmentáld megfelelően a közönséged
  • Használj személyre szabott tartalmat
  • Teszteld az automatizmust és optimalizálj
  • Tartsd karban az adataidat: hiányzó emailcímek, hibás adatok ronthatják a hatékonyságot

Kinek való az Odoo marketing automation?

Mindenkinek, aki tudatosan szeretné építeni az ügyfélkapcsolatait. Charline szerint, ha még csak ismerkedsz a rendszerrel, kezd az email marketinggel, majd innen lépj tovább az automatizált kampányok felé.

Ha szeretnéd tudni, hogyan építs fel hatékony marketingautomatizálási stratégiát az Odoo-ban, foglalj időpontot hozzánk!

Hogyan forradalmasítja az Odoo a toborzást és a HR folyamatokat?