Odoo Sales mesterkurzusa – 4. rész:

Automatizációk, lead scoring, workflow-k és haladó trükkök

Odoo Sales Mesterkurzusa – 4. rész

A Fekete Öves Sales: Automatizációk, Riportok és a "Láthatatlan" Adminisztráció

Elérkeztünk a Mesterkurzus záróakkordjához. Ha követted az első három részt, akkor már van egy profin beállított céged, gyönyörű ajánlataid és egy motivált, jutalékért hajtó csapatod, akik a Pipeline-ban követik az üzleteket. De az igazi Odoo-varázslat akkor kezdődik, amikor a rendszer elkezd helyetted dolgozni. Ebben a részben a Sales modul "motorházteteje" alá nézünk: beállítjuk azokat az automatizmusokat, amik nullára csökkentik a manuális adminisztrációt, és megnézzük, hogyan számlázz ki projekteket és szolgáltatásokat anélkül, hogy valaha is megnyitnál egy számlatömböt.

Amikor az Ajánlatból Projekt Lesz: Szolgáltatások Értékesítése

Sok cég nem dobozos terméket árul, hanem szakértelmet, fejlesztést vagy tanácsadást. Itt válik az Odoo verhetetlenné a Time & Material (Idő és Anyag) alapú számlázással.

Felejtsd el, hogy külön Excelben vezeted az órákat és külön rendszerben számlázol. Az Odoo-ban beállíthatod, hogy egy "Tanácsadás" nevű szolgáltatás eladásakor a rendszer automatikusan hozzon létre egy Projektet vagy egy Feladatot (Task). Ahogy a kollégáid elkezdik rögzíteni a munkaidejüket (Timesheet) erre a feladatra, a Sales modul a háttérben "gyűjti" a kiszámlázható órákat. A hónap végén – vagy mérföldköveknél – egyetlen kattintással generálhatsz számlát a ténylegesen elvégzett munkáról. Az ügyfél elégedett, mert pontos elszámolást kap, te pedig nyugodt vagy, mert egyetlen perc sem veszett el a számlázásból.

"Robotpilóta" Üzemmód: Automatizált Műveletek (Automated Actions)

Miért küldenél manuálisan emlékeztetőt, ha a szoftver is megteheti? Az Odoo automatizációs lehetőségeivel a Sales folyamat önjáróvá válik.

Például beállíthatod, hogy ha egy ajánlat státusza "Megnyert"-re vált, a rendszer automatikusan küldjön egy "Köszönjük a megrendelést" e-mailt az ügyfélnek, és ezzel egyidőben hozzon létre egy feladatot a raktárvezetőnek az összekészítésre. Vagy fordítva: ha egy ajánlat már 10 napja "Elküldve" státuszban áll válasz nélkül, a rendszer küldjön egy udvarias emlékeztetőt az ügyfélnek, és értesítse az üzletkötőt. Ezek az apró, de következetes lépések azok, amikkel egy cég kitűnik a tömegből – miközben az értékesítőid az új üzletekre fókuszálhatnak, nem az adminisztrációra.

A Nagy Testvér: Riportok és Vezetői Elemzések

Egy jó vezető nem érzésre, hanem adatokra alapozva dönt. Az Odoo Sales Reporting felülete nem csak színes grafikonokat kínál, hanem mély üzleti intelligenciát.

A pivot táblák segítségével bármilyen dimenzióban elemezheted a cégedet. Kíváncsi vagy, melyik üzletkötőd hozza a legnagyobb árrést (és nem csak a legnagyobb bevételt)? Vagy hogy melyik hónapban volt a legtöbb elvesztett ajánlat, és miért? Pár kattintás, és látod. Sőt, az Odoo 19-ben már beállíthatsz automatikus riportküldést is: minden hétfő reggel megkaphatod e-mailben a heti értékesítési összefoglalót PDF-ben, anélkül, hogy be kellene lépned a rendszerbe.

A Hó Végi Elszámolás: Jutalékok Kifizetése

Az első részben beállítottuk, a harmadik részben követtük, most pedig "learatjuk a babérokat". A hónap vagy negyedév végén a Sales modul Jutalékelszámolása leveszi a terhet a pénzügyes válláról.

Mivel minden üzletkötőhöz hozzárendeltük a tervet, és a rendszer folyamatosan számolt, a záráskor csak egy listát kell lekérned. Az Odoo megmutatja, kinek mennyi jutalék jár a ténylegesen kifizetett számlák (vagy megkötött üzletek) után. Ezt az adatot akár közvetlenül a bérszámfejtésbe vagy a szállítói számlák közé is átküldheted (ha az üzletkötő alvállalkozó). Tiszta sor, átlátható matek, boldog csapat.

Végszó: A Rendszer, Ami Érted Dolgozik

Ezzel a Sales Mesterkurzus végére értünk. Négy rész alatt eljutottunk a puszta telepítéstől egy olyan komplex rendszerig, ahol:

  • Profi, dinamikus ajánlatok mennek ki,
  • Az ügyfelek online írnak alá és fizetnek,
  • A szolgáltatások számlázása az elvégzett munka alapján történik,
  • A csapatot egy transzparens jutalékrendszer hajtja,
  • A vezető pedig valós idejű adatok alapján kormányoz.

Ez az Odoo Sales moduljának igazi ereje: nem csak egy szoftver, hanem egy módszertan, ami rákényszerít a hatékonyságra – de úgy, hogy közben élvezed a munkát.

Köszönjük, hogy velünk tartottál ebben a sorozatban! Ha készen állsz a megvalósításra, mi itt vagyunk.

Ha Te is szeretnél magadnak egy ilyen szuper új rendszert, akkor foglalj konzultációs időpontot nálunk!

Odoo Sales mesterkurzusa – 3. rész:
Sales csővezeték (pipeline), lehetőségek, tevékenységek és előrejelzés