Az elmúlt évtizedben az oktatás formája drámai változásokon ment keresztül. A diákok -korosztálytól függetlenül- már nem szorulnak a klasszikus tantermi metódus korlátai közé. Ez a terület ma már magában foglalja az interneten keresztül zajló távoktatást vagy e-learninget, amely lehetővé teszi számukra, hogy saját tempót és célokat határozzanak meg, ha a tudás megszerzéséről és megosztásáról van szó.
A mai világ egyre inkább átalakul a Covid-19 miatt, ami az oktatást és a tudás táv-megosztását is sürgetőbbé teszi, mint valaha. Az embereknek megfelelő együttműködési eszközökre van szükségük ahhoz, hogy lépést tartsanak a korral.
Az Odoo eLearning platform kiválóan alkalmas ennek a kihívásnak a leküzdésére. Lehetővé teszi az iskolák, egyetemek és vállalkozások számára, hogy online tanfolyamokat szervezzenek, azonnal megosszák a hasznos tudást, vagy hogy inspiráljanak másokat. Mindezt akár egyetlen délután, vagy maximum két nap alatt létre lehet hozni, attól függően, hogy mennyi kapacitás van erre a teendőre. Ebben a blogbejegyzésben megmutatjuk, hogyan hozz létre eLearning platformot és építs ki táv-oktatási megoldásokat vállalkozásod számára.
Miután a platformot felállítottuk, már csak a megfelelő tartalom feltöltése vár ránk, ami szerencsére nagyon egyszerű.
Az eLearning platformon egy vállalat vagy személy által felvehető témák/kurzusok listája szinte korlátlan a tartalom tekintetében. Ez csupán a vállalat típusától és igényeitől függ. A tudásanyag különböző formákban, például videók, PDF-dokumentumok, infografikák, kvízek stb. formájában is átadható az érdeklődőknek.
Tegyük fel tehát, hogy van valaki, aki jógatanfolyamokat szeretne online indítani, neki nagyon egyszerű dolga lesz, mert csak a videókat feltölti tematikába rendszerezve. De egy olyan vállalat is belevághat, amely az Odoo-hoz hasonló eLearning platformmal szeretne tartalmat biztosítani alkalmazottainak, változatos és különböző nehézségű témákban.
A jógaoktató számára a felállítás nagyon egyszerű, az utóbbi ügyfél esetében azonban a kurzusok listája sokkal színesebb lehet.
Íme pár ötlet, mire lehet használni az eLearninget:
1. Szoftvertanfolyamok a munkavállalók számára. Az értékesítési munkatársak például az Odoo CRM alkalmazással kezdenek el dolgozni, és némi alapképzésre van szükségük, mielőtt belevágnának a munkába. A platform lehetővé teszi az alkalmazottak számára, hogy gyakorlatilag bármilyen eszközön, különböző helyszíneken és különböző időzónákban videókat és kapcsolódó tartalmakat nézzenek, onnan tanuljanak. Arra is lehetőségük lehet, hogy annyiszor nézzék át ezt az anyagot, ahányszor csak szükséges a szoftver megismeréséhez.
2. Vetélkedők a munkavállalók CRM-szoftverrel vagy bármely más témával kapcsolatos, önállóan végzett képzésének értékelésére, beleértve a teljesítésről szóló tanúsítványok kiállítását is.
3. Videós dokumentáció az egyes országok iparágára vagy a fogyasztói magatartásra vonatkozó kulcsfontosságú információkkal.
4. Beépítési tervek az új alkalmazottak számára.
A lista a cégek céljaitól függően végtelen lehet.
Az alábbi lépéseket követve beállíthatod a piac legjobb tanulásmenedzsment rendszerét (LMS) az e-learning platformodhoz:
1. lépés - Adatbázis létrehozása az eLearning webhely számára.
Az első dolog, amit meg kell tenni, az az adatbázis létrehozása. Ez egyszerű, és csak néhány percet vesz igénybe az idődből. Fel kell keresni az Odoo.com oldalt, és a képernyő jobb felső sarkában lévő ingyenes próbaverzió gombra kell kattintani. Zöld színű; észre fogod venni.
Válaszd ki az eLearning alkalmazást, és töltsd ki az elérhetőségi adatokat. A folyamat ugyanolyan egyszerű és nagyszerű, mint a regisztráció akármelyik Odoo platformon. Felhívjuk figyelmed, hogy ha csak az eLearning alkalmazást választod ki, a következő üzenetet látod: "ingyenes, korlátlan számú felhasználóval, örökre". Nagy pirospont az Odoo-nak!
Ezután kövesd az utasításokat, és várj néhány másodpercet, amíg az adatbázis létrejön a számodra. Ezt követően válassz egyet a képernyőn elérhető Odoo témák közül. Szánj időt arra, hogy körülnézz. Akár előnézetben is megtekinthető az a téma, amelyik szimpatikusabbnak tűnik, vagy amelyik jobban kiszolgálja az üzleti igényeid.
Miután ezzel megvolnánk, kapsz egy e-mailt az Odoo-tól, hogy aktiváld az adatbázist. Ha nem kapod meg az aktiválási utasításokat tartalmazó e-mailt, kattints a képernyő tetején található "függőben lévő aktiválás" gombra, és a rendszer újra elküldi. Az Odoo 4 órát hagy nekünk az adatbázis lejárta előtt.
2. lépés - Az eLearning webhely konfigurálása
Most a rendszer általános beállításaihoz léphetsz, és frissítheted a cégre vonatkozó információkat, amelyek között szerepel a cím, telefonszám, logó stb. Ügyelj arra, hogy ezt a részt helyesen töltsd ki, mert az információk egy része látható lesz a weboldalon. Szintén az általános beállítások alatt állíthatod be a weboldal nyelvét. Itt lehet konfigurálni a dokumentumok, például a számlák stb. elrendezését.
Megjegyzés: Ha először használod az Odoo-t, az általános beállításokhoz az adatbázis fő alkalmazás műszerfalán a "Beállítások" feliratú ikonra kattintva juthatsz el, amit egy fogaskerék alakú ikon alatt találsz.
Egyelőre ennyi a beállítások tekintetében. Beszéljünk az eLearning platform kialakításának folyamatáról; biztos vagyok benne, hogy alig várod, hogy elkezdhesd.
3. lépés - Az eLearning webhely megtervezése
Ez a folyamatnak az a része, ahol játszhatsz egy kicsit a kreativitásoddal. Ha ismered az Odoo weboldalak készítését, akkor ez a lépés technikai szempontból egyszerű lesz.
Ha ez nem ismered az Odoo webszerkesztőjét, ne aggódj, a platform nagyon intuitív és érthető. A weboldalak úgy épülnek fel, hogy alapvetően előre beállított dizájnnal rendelkező blokkokat húzogatunk és helyezzük el őket a főoldalra. Meg kell változtatni a szövegeket, és hozzá kell adni a legmegfelelőbb képeket az oldalhoz. A "szerkesztés" és a "mentés" funkciókkal dolgozhatsz, hogy megváltoztasd és megtartsd az összes tervedet. Ne felejtsd el mindig elmenteni a változtatásokat!
Ha többet szeretnél többet megtudni az Odoo weboldal tervezéséről, akkor látogass el erre a blogbejegyzésünkre.
Jó ötlet a kezdőlap és a tanfolyamok landing oldalának létrehozásával kezdeni. Ez lesz az oldal alapvető elrendezése. Később hozzáadhatsz még blogoldalt vagy bármilyen más szekciót, például fórumokat. Ezt az eLearning App konfigurációs menüjébe lépve teheted meg.
4. lépés - Az első eLearning kurzus létrehozása
Most pedig vágjunk a közepébe, és hozzuk létre az első tanfolyamot. A honlapszerkesztő felső sávjában található "+" szimbólum megnyomásával kezdjük, de az alkalmazás műszerfalára is mehetünk, az eLearning alkalmazás ikonjára kattintva. Ha az eLearning alkalmazásba lépsz, akkor az új tanfolyam indításához a 'create' gombra kell nyomni. Ezután ki kell tölteni a tanfolyam nevére, leírására stb. vonatkozó információkat, és nyitóképet is meg lehet adni hozzá.
A következőkben el kell dönteni, hogy kiknek lesz hozzáférési joga a weboldal tartalmához: például nyilvános lesz-e az oldal vagy meghívás/regisztráció alapján; a nyilvánosság számára lesz-e látható vagy csak a tagok számára. Ha ezzel megvagyunk, akkor jöhet az a rész, amikor ténylegesen el kell kezdeni a tartalom feltöltését.
A tartalom feltöltéséhez kattints a "tartalom hozzáadása" linkre, és töltse ki a szükséges információkat. A rendszer lehetővé teszi, hogy (korábban a YouTube-ra feltöltött) videókat, dokumentumokat, infografikákat, weboldalakat vagy kvízeket tölts fel. Azt is eldöntheted, hogy a felhasználóknak legyen-e lehetősége előnézetben megtekinteni egy konkrét tartalmat, még akkor is, ha a platform privát vagy a tanfolyamok eladásra készülnek.
Minden tanfolyam rendelkezik egy címkével, amely lehetővé teszi, hogy közvetlenül a weboldalra léptessen. Így ellenőrizhetjük a megjelenését annak, amit közzétenni készülünk és meggyőződhetünk arról, hogy nem hiányzik-e bármilyen kulcsfontosságú információ. Annyiszor mehetünk vissza és előre, ahányszor csak akarunk, és finom-hangolhatjuk a tartalmat a leendő felhasználók számára.
Az utolsó döntő fontosságú információ, amit figyelembe kell venni: A jelentéskészítés fül alatt a vezetők mindent megtalálnak, amire szükségük van ahhoz, hogy valós idejű betekintést nyerjenek: az Odoo lehetővé teszi számukra, hogy létfontosságú döntéseket hozzanak a platformon közzétett tartalmakkal kapcsolatban. Az Odoo részletes információkat mutat a weboldalon zajló összes tevékenységről, például az egyes kurzusokat látogatók számáról, a tartalomról, valamint az értékelésekről vagy a kvíz eredményekről.
Egy utolsó javaslatunk: ne felejtsd el telepíteni az e-kereskedelmi modult, ha a tanfolyamokat eladásra szeretnéd bocsátani. Ezt bármikor megteheted. Azonban a legjobb lenne figyelembe venni már most, hogy a modul ára változhat a jövőben, így érdemes most beszerezni. Emellett az e-kereskedelmi modul konfigurálása egy kicsit trükkös tud lenni, ha egyedül akarod elvégezni.
Ha segítségre van szükséged, Odoo partnerként mi segíthetünk minden olyan problémában, amely a platform beállítása során felmerülhet.
Senki sem tudja, milyen lesz az üzleti világ, vagy maga a világ, miután a koronavírus-válság elmúlik: A munkavállalók többnyire továbbra is otthonról fognak dolgozni? Örökre megváltoznak-e a társadalmi interakciók? Nincs bizonyosság, ezért fogadjuk el a változást, és készüljünk fel arra, amit a jövő hoz. A táv oktatás kiépítése már egy jó kezdet ehhez, minden cégvezetőnek.
Ha kérdésed lenne az eLearninggel kapcsolatban, foglalj időpontot szaktanácsadásunkra. A találkozó témájánál válaszd ki a tanácsadás rublikát, és mi felvesszük veled a kapcsolatot.